کمک ۷۰ میلیاردی به بیماران صعب العلاج

موسسه خیریه امدادگران عاشورا در ۱۶ سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان به بیماران سرطانی و صعب العلاج کمک کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سردار نصرت الله فتحیان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل خیریه امدادگران عاشورایی کشور در همایش بزرگ امدادگران عاشورایی خراسان جنوبی گفت: این موسسه به همت جهادگران جامعه پزشکی که در 8 سال جنگ تحمیلی به کمک مجروحان شتافته اند در 16 سال پیش برپا شده است.

وی با اشاره به فعالیت موسسه خیریه امدادگران عاشورا در 26 استان کشور گفت: هم اکنون 60 هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج مورد حمایت این موسسه قرار دارند.

سردار نصرت الله فتحیان گفت : امروز در استان خراسان جنوبی 10 دانشکده و 3800 دانشجو داریم و در 8 دوره دستیاری پزشکی داریم در حالی که روزی در این استان مرزی حتی کاردانی هم تربیت نمی‌شد و این پیشرفت‌ها همه به پشتوانه نظام و انقلاب است.

مدیر عامل خیریه امدادگران عاشورایی کشور افزود : به دنبال این بودیم که در چرخه نظام سلامت کار کنیم و سخت ترین حلقه سلامت را که سرطان  است و جزو پرهزینه ترین بیماری‌ها است و سالانه در کشورمان بیش از 100 هزار نفر مبتلای جدید به سرطان داریم را تحت پوشش قرار دهیم.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی، با بیان اینکه سالانه 110 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می شوند، افزود: 10 درصد این بیماران که به خاطر هزینه های سنگین تحت فشار قرار می گیرند در بخش هزینه های درمانی و بسته های غذایی حمایت می شوند.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در خراسان جنوبی نیز سال تاسیس این موسسه در خراسان جنوبی را 7 سال پیش دانست و گفت: 193 خیر این موسسه تاکنون 372 بیمار سرطانی و 529 نفر بیمار عادی و صعب العلاج را حمایت می کنند.

حاجی آبادی به توزیع هزار و 906 سبدغذایی به ارزش 101 میلیون تومان بین بیماران زیرپوشش این موسسه در خراسان جنوبی هم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه نیمی از سرطان ها قابل پیشگیری است، افزود: بر اساس آمار در دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 182 نفر به سرطان مبتلا می شوند که این آمار در خراسان جنوبی به ازای هر 100 هزار نفر 130 تا 134 نفر است.

دهقانی، علت اصلی مرگ میر در خراسان جنوبی را بیماری های قلبی وعروقی، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از 40 خیر موسسه امدادگران عاشورا خراسان جنوبی و 5 خانواده شهدای ناجا و مدافع حرم تجلیل شد.

همچنین از 2 کتاب بشارت زیارت و یک نفس همدلی رونمایی شد.

کتاب بشارت زیارت در خصوص خاطرات سفر کربلا و کتاب نفس همدلی مربوط به امدادگران جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس به نویسندگی منصوره سلیمانی بیژائم است.

انتهای پیام/ک

کمک 70 میلیارد تومانی امدادگران عاشورا کشور

برچسب ها: عاشورا ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار