از فرود تماشایی چتربازان «نوهد» تا اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش»/ در روز اول رزمایش اقتدار اصفهان چه گذشت؟ + تصاویر

رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش از ۵ بهمن از سوی فرمانده نزاجا در منطقه وسیعی از استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش از صبح روز گذشته (۵ بهمن) با اعلام رمز «یا زهرا سلام الله علیها» از سوی امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نزاجا در منطقه وسیعی از استان اصفهان آغاز شد.

فرود چتربازان نوهد از C۱۳۰ و اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش» در اصفهان/ همه آنچه در روز اول رزمایش اقتدار ۹۷ گذشت



یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی، رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز نیروی زمینی ارتش با همراهی پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، یگان‌های شرکت کننده ارتش در این رزمایش هستند.

هلی‌برن نیرو‌های مخصوص

پس از شناسایی پهپاد‌ها و بالگرد‌های هوانیروز، تیپ ۵۵ ه‍وابرد و تیپ ۲۵ واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگرد‌های ترابری شنوک و ۲۱۴ با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.

فرود چتربازان نوهد از C۱۳۰ و اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش» در اصفهان/ همه آنچه در روز اول رزمایش اقتدار ۹۷ گذشت

بکارگیری پهپاد «مهاجر» و جنگنده «RF ۴»

۲ فروند هواپیمای آر اف ۴ نیروی هوایی ارتش با پرواز در پهنه آسمان اصفهان عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش (نصرآباد) را با موفقیت انجام دادند. همچنین یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با به صحنه آوردن ۲ فروند پهپاد مهاجر۲ به موازات جنگنده‌های نهاجا بر فراز منطقه عملیاتی رزمایش به پرواز درآمده و ضمن شناسایی، تصاویر مناطق صعب العبور و گلوگاهی و استعداد انسانی و تجهیزاتی دشمن تکفیری را به صورت آنلاین در اختیار ایستگاه زمینی و مراکز کنترل و فرماندهی قرار دادند. پهپاد مهاجر ۲ ساخته شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با بهره گیری از بدنه کامپوزیتی و نوع طراحی قابلیت رادارگریزی داشته و با مداوم مداومت عملیاتی بالا قادر به اجرای ماموریت در شرایط مختلف اقلیمی است.

فرود چتربازان نوهد از C۱۳۰ و اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش» در اصفهان/ همه آنچه در روز اول رزمایش اقتدار ۹۷ گذشت


فرود چتربازان نوهد از C. ۱۳۰

امیر سرتیپ دوم «سیروس امان‌الهی» فرمانده تیپ ۶۵ نیرو مخصوص با اشاره به حضور تیپ‌های واکنش سریع در منطقه عمومی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش، گفت: تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای ماموریت‌های خاص در این رزمایش حاضر شده است. تیپ ۶۵ نیروی مخصوص با استفاده از عملیات چتربازی توسط چند فروند هواپیمای سی ۱۳۰ وارد منطقه رزمایش شده و ضمن اجرای اقدامات تامینی منطقه، به انهدام تیم‌های دشمن حاضر در منطقه پرداخته و عناصر سرکرده آن‌ها را به اسارت در آورده است. همچنین در کنار تیپ ۶۵، تیپ ۲۵ واکنش سریع را در منطقه رزمایش داشتیم، که برای نخستین بار جابجایی و هلی برن آن توسط بالگرد‌های شنوک و ۲۱۴ انجام شد. این تیپ به منظور جلوگیری از فرار عناصر نفوذی و تقویت منطقه توسط دشمن در سمت چپ محور عملیاتی رزمایش نقش آفرینی کرد.

فرود چتربازان نوهد از C۱۳۰ و اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش» در اصفهان/ همه آنچه در روز اول رزمایش اقتدار ۹۷ گذشت


بیشتر بخوانید:«طوفان» در رکاب پاسداران نیروی زمینی سپاه/ هرآنچه باید از «زرهی فولادین ایران» بدانید + تصاویر




رکورد زنی تیپ ۵۵ هوابرد ارتش در انتقال نیرو

امیر سرتیپ دوم «ذبیح‌الله بهمن زیاری» فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز گفت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آماد‌های هوایی تیپ متشکل از آماد‌های ده‌گانه تسلیحات، مهمات، خودرو‌های تاکتیکی، انواع خمپاره‌ها، خمپاره انداز‌ها و تیربار‌ها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم. نیرو‌های واکنش سریع تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه با تمامی تجهیزات و سازوبرگ نظامی و دریافت جیره غذایی ۷۲ ساعته، توسط ۸ فروند هواپیمای سی ۱۳۰ از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرود گردانی عقبه دشمن را مسدود کردند. تیپ تهاجمی ۵۵ هوابرد شیراز توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می‌شود. تیپ ۵۵ هوابرد همچنین با تعقیب نیرو‌های در حال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان‌های زرهی را با موفقیت انجام دادند. این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ده قیقه از فرود نیرو‌های تکاور، توانست ۲۱ دستگاه موتور سیکلت و خودرو‌های تاکتیکی مجهز به سلاح موشک انداز ۱۰۷ میلیمتری و همچنین خمپاره‌های سنگین و انواع تیربار‌ها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش جهت استفاده یگان‌های واکنش سریع پرتاب و بارریزی کند.

بکارگیری ۶۰ فروند بالگرد

امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در خصوص عملکرد این نیرو در نخستین روز رزمایش اقتدار ۹۷ گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با تعداد ۶۰ فروند بالگرد در این رزمایش جهت اجرای ماموریت‌های محوله شرکت کرده است. در این رزمایش انواع بالگر‌های هجومی ۲۰۹، بالگرد‌های ترابری سنگین شنوک و نیمه سنگین ۲۱۴، بالگرد‌های شناسایی ۲۰۶ مورد استفاده قرار می‌گیرند و ماموریت‌هایی مختلفی را به اجرا می‌گذارند. به طور کلی در این رزمایش از ظرفیت بالگردی جهت اجرای ماموریت‌های شناسایی با رزم، پشتیبانی از یگان‌های متحرک هجومی، عملیات هلی برن و تامین هلی برن، استفاده می‌شود. تخلیه مجروحان و جابجایی تجهیزات از دیگر ماموریت‌های هوانیروز در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ بود.

فرود چتربازان نوهد از C۱۳۰ و اجرای عملیات «بِکاو و بُکُش» در اصفهان/ همه آنچه در روز اول رزمایش اقتدار ۹۷ گذشت

عملیات «بِکاو و بُکُش» تکاوران تیپ ۲۵

سرهنگ «شفیعی» فرمانده تیپ ۲۵ واکنش سریع پسوه گفت: به محض ابلاغ ماموریت از سوی سلسله مراتب فرماندهی، نیرو‌های ما ظرف ۱۵ دقیقه با تمام تجهیزات و انواع جنگ افزار‌های رزمی_انفرادی با کمک بالگرد‌های ترابری هوانیروز خود را به عقبه دشمن رساندند. تیپ ۲۵ با حضور سریع در منطقه رزمایش عملیات بکاو و بکش را علیه نفرات باقی‌مانده دشمن اجرا و منطقه را از لوث وجود دشمن پاکسازی کرد. این تیپ عملیاتی همچنین بلافاصله پس از اجرای عملیات پشتیبانی و جلوگیری از تقویت نیرو‌های دشمن در منطقه با یگان زرهی حاضر در منطقه، عملیات الحاق را با موفقیت انجام داده و پوشش امنیتی نیرو‌های چپ منطقه را بر عهده گرفت.

اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد و متحرک هجومی

امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا گفت: در این رزمایش توان تحرک و جابجایی سریع یگان‌های این نیرو که از ۷ استان کشور در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. دو لشکر زرهی، چهار تیپ واکنش سریع و نیرو‌های مخصوص، گروه‌های توپخانه و دو گروه مخابراتی و جنگ‌های الکترونیک، گروه پهپاد با پشتیبانی آتش جنگنده‌های نیروی هوایی و هوانیروز در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش رساندند. یگان‌های پیاده، زرهی، پیاده مکانیزه، توپخانه، مهندسی رزمی، جنگال، هوابرد، یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، هوانیروز، یگان‌های پهپاد، آمادگی رزمی و قدرت تهاجمی خود را در مرحله نخست رزمایش به نمایش گذاشتند. شناسایی عمومی منطقه رزمایش با استفاده از هواپیما‌های شناسایی نیروی هوایی ارتش و هواپیما‌های بدون سرنشین نیروی زمینی از دیگر برنامه‌های مرحله نخست رزمایش اقتدار ۹۷ بود. قدرت تحرک، جابجایی سریع یگان‌ها، به کارگیری تجهیزات و ادوات با تغییر رویکرد پدافندی به آفندی از جمله اهداف رزمایش اقتدار ۹۷ است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.