در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

یک روان شناس گفت: مشکلات در بین زوجین با اختلاف سنی زیاد نمود بیشتری دارد.

سهیلا علیپور روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگرچه ازدواج با فردی جوان‌تر از خود در ابتدا می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد، اما اختلاف سنی زیاد بین زوجین با کاهش رضایت زناشویی در طول زمان مرتبط است.

وی با بیان اینکه زنان و مردانی که با افرادی جوان‌تر از خود و با اختلاف سنی زیاد ازدواج می‌کنند در ابتدا رضایت زناشویی بالایی دارند و راضی هستند، گفت:، ولی این افراد پس از گذشت زمانی از این ازدواج، رضایت زناشویی خود را از دست می‌دهند.

علیپور افزود:مشکلات موجود در زندگی مانند مسائل اقتصادی در بین زوجین با اختلاف سنی زیاد نمود بیشتری دارد و این موضوع بین آن‌ها نسبت به همسالان خود که ازدواجی با اختلاف سنی متناسب داشته اند، چالش بزرگتری است.


بیشتر بخوانید:عوامل و تبعات معضل افزایش سن ازدواج در ایران 


وی با بیان اینکه طی برخی از تحقیقات مردانی که با زنان جوانتر از دواج می‌کنند رضایت زناشویی بالاتری دارند، ادامه داد: در مقابل مردانی که با زنان بزرگتر از خود ازدواج می‌کنند رضایت پایین‌تری دارتد.

این روان شناس گفت: با این وجود، پس از گذشت شش تا ده سال از ازدواج و زندگی زناشویی، رضایت حاصله از ازدواج با اختلاف سنی زیاد از بین می‌رود و افراد از زندگی خود احساس نارضایتی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخلاف سنی زیاد بین زوجین زمینه ساز مشکلات بعدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
همه که یکجورنیستن واین مسائل ربطی به سن‌وسال نداره،خیلی ازاقایون هم هستن بااینکه همسرانشان خیلی ازشون کوچکترن ازروابط زناشوییشون راضی نیستن !چراهمیشه میخاین بگین که بیشتراختلافا دربین زنوشوهراییه که زن ازشوهرش بزرگ‌تره!من موارد زیادی دیدم که زن ازشوهرش بزرگ‌تره وخیلی خوشبختن باوجوداینکه چندین سال اززندگیشون میگذره وبچه هم دارند،همین حرفارو میزنینکه بهانه دست بقیه می‌دین که تایچیزمیشه سنوبهانه کنن بزنن توسرخانومشون وبه بهانه بزرگتربودن خانم طلاقشون میدن وزندگیاروخراب میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اصلاً این طور نیست آنهایی که این ادعاها را می کنند آیا در این زمینه تجربه ای داشته اند؟ مطمئناً خیر.
آخرین اخبار