جان‌بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مهمترین علل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر/ ۵۴ درصد ایرانی‌ها به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از ۵۴ درصد افراد به دلیل کم تحرکی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

۵۴ درصد ایرانی‌ها به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند/ مهمترین علل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیرقاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه چاقی و استعمال دخانیات باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر در بین مردم دنیا و به خصوص کشورمان شده است و این دو عامل به دلیل کم‌تحرکی، فقدان فعالیت فیزیکی مناسب، یک انسان سالم را از پای در می‌آورد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۴ درصد افراد دچار اضافه وزن یا چاقی هستند که بیشتر این افراد به دلیل کم‌تحرکی و نداشتن برنامه ورزشی منظم به این عارضه دچار می‌شوند.

جان‌بابایی تأکید کرد: برای کاهش استعمال دخانیات و آمار چاقی باید فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود و تولیدات آموزشی ما باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

مهمترین مشکل ایرانی‌ها در حوزه تغذیه

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: متأسفانه یکی از مشکلات مردم ایران در حوزه تغذیه، استفاده از نمک بیش از استاندارد جهانی است و همین مسئله باعث بروز بیماری‌های فشارخون و قلبی و عروقی می‌شود؛ مردم در روز حداقل یک وعده نان مصرف می‌کنند؛ اگر میزان نمک موجود در این ماده غذایی بیش از حد استاندارد دنیا باشد، باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون یا عارضه‌های قلبی می‌شود.

جان‌بابایی تأکید کرد: وزارت بهداشت اقدامات مناسبی در راستای کاهش مصرف نمک در تهیه نان در سطح نانوایی‌های کشور انجام می‌دهد و نظارت جدی بر نحوه تهیه نان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار