صابونچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توانمندسازی افراد از وقوع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: توانمندسازی جوانان در زمینه مهارت‌های کاربردی از وقوع انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: پرداختن مستقیم به معلول کار بهینه‌ای نیست و مشکل‌گشا نخواهد بود. ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی دستگاه اصلی نیستیم و کاری که می‌توانیم انجام دهیم، آموزش برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، ترویج روحیه کار داوطلبی و مفاهیم انسان دوستانه است.

وی افزود: مطالعات متعددی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته که به نتایج خوبی هم رسیده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به توانمندسازی افراد گفت: ما سعی در توانمندسازی افراد داریم، به طور مثال هدف از اجرای طرح پیمان کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است.

وی افزود: میدان دادن به جوانان، افزایش میل مشارکت و حضور در اجتماع، بالا بردن مهارت زندگی و توانمندسازی در جهت کسب مهارت‌های کاربردی از عواملی هستند که می‌توانند از وقوع انواع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

صابونچی گفت: بیشتر آموزش‌ها از سنین پایین در دوران کودکی، نوجوانی تا دانشجویی برای توانمندسازی افراد و کاهش زمینه گرایش آن‌ها به انواع آسیب‌ها داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: برگزاری نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه روانشناختی در بلایا 


رئیس سازمان جوانان در خصوص حمایت روانی امدادگران گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با همکاری معاونت بهداشت و درمان برای حمایت روانی از امدادگرانی که در سوانح و حوادث فعالیت دارند، برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.

وی افزود: در حوزه سلامت و روان تجربه کمی داریم و با همکاری‌های مراکز تخصصی، دانشگاه‌ها و گروه‌های دیگر برای حمایت روانی از عموم مردم، آسیب دیدگان و امدادگران گام‌های موثری را بر داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ضرورت توانمندسازی جوانان برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار