معمولان تولید کننده ۳۲ درصد انجیر سیاه کشور

بخشدار معمولان شهرستان پلدختر گفت: این بخش دارای یکهزار و ۸۰۰ هکتار باغات انجیر و انگور می‌باشد که انجیر سیاه تولیدی منطقه ۹۲ درصد بازار مصرف استان و ۳۲ درصد نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید حبیب الله موسوی ،بخشدار معمولان شهرستان پلدختر گفت: این بخش دارای یکهزار و ۸۰۰ هکتار باغات انجیر و انگور می‌باشد که انجیر سیاه تولیدی منطقه ۹۲ درصد بازار مصرف استان و ۳۲ درصد نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند.

سید حبیب الله موسوی با بیان اینکه ۷۰ درصد جنگل‌های شهرستان پلدختر در بخش معمولان واقع شده اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیرکل منابع طبیعی استان نسبت به تامین نیروی انسانی و تجهیزات این اداره در بخش معمولان توجه ویژه داشته باشد.
وی افزود: جمعیت بخش معمولان ۲۲ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزارنفر در مناطق شهری و حدود ۱۴ هزار نفر روستایی و ۱۲۶ روستا ساکن هستند.
به گفته وی بخش معمولان دارای سه دهستان میانکوه شرقی، افرینه و معمولان است که ۸۱ نفر از جوانان آن تقدیم انقلاب اسلامی شده و سه آزاده دارد.
موسوی تصریح کرد:بخش معمولان دارای ۱۶۸ هزارهکتار جنگل و ۳۶ هزار هکتارمرتع است که این مقدار ۳۰ درصد مراتع شهرستان پلدختر را تشکیل می‌دهد.
وی یادآورشد: ۲۲ هزار هکتار از اراضی بخش معمولان زمین کشاورزی است که از این میزان ۱۸ هزارهکتار دیم و ۴ هزار هکتار آبی می‌باشد.
بخشدار معمولان همچنین گفت:۳۴۰ تن ماهی در منطقه تایی و کوگان در بخش معمولان تولید می‌شود و با توجه به آب و هوای بسیار متعادل و سرد پرورش ماهی کور در کوگان، تایی و قلعه نصیر به عنوان نادرترین جانورآبزی این بخش را به قطب تولید ماهی تبدیل کرده است.
موسوی تصریح کرد: معمولان دارای اماکن زیارتی امامزاده سید محمد در این شهر و سید علی در منطقه چمشک و دارای آثار باستانی شناخته شده و برجسته مانند غار کوگان، قلعه نصیر، پل کلهرت و آبشار افرینه و کاروانسرای چمشک است.
بخشدار معمولان گفت: بخش معمولان درختان ارغوان و بلوط را درون خود پرورش داده که در فصل بهار دارای چشم انداز خوبی است و این درختان درکمتر منطقه‌ای از کشور روییده می‌شوند.

 

انتهای پیام/ب

۳۲ درصد انجیر سیاه کشور در معمولان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار