با موافقت نمایندگان مجلس؛

مسئولان ستاد پیشگیری، هماهنگی در مدیریت بحران در سطح ملی و استانی مشخص شدند

نمایندگان مسئولان ستاد پیشگیری، هماهنگی در مدیریت بحران در سطح ملی و استانی و شهرستانی در سازمان، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را مشخص کردند.

مسئولان ستاد پیشگیری، هماهنگی در مدیریت بحران در سطح ملی و استانی مشخص شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور با اصل ماده ۱۰ این لایحه با ۱۳۳ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده ۱۰- به منظور تسهیل انسجام، هماهنگی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های مشمول این قانون در مدیریت بحران، ستاد‌های مدیریت بحران در سطوح ملی، استانی و شهرستانی در سازمان، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به شرح زیر ایجاد می‌شود.

الف. - ستاد در سطح ملی به ریاست وزیر کشور، دبیری رئیس سازمان و با عضویت معاونان ذی ربط وزارتخانه‌های کشور، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان انرژی اتمی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان هواشناسی کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ماده (۲) این قانون، به تشخیص و دعوت دبیر ستاد تشکیل می‌شود.

ب- ستاد استان به ریاست استاندار و ستاد شهرستان به ریاست فرماندار با عضویت مدیران در دستگاه‌های متناظر ستاد ملی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط به تشخیص و دعوت رئیس ستاد تشکیل می‌شود. مدیران مدیریت بحران استان و شهرستان، دبیران ستاد‌های استان و شهرستان خواهند بود.

پ. - در شرایط اضطراری، شهردار و بخشدار منطقه محل حادثه موظفند به دعوت رئیس ستاد در ستاد شهرستان حضور یابند. رئیس شورای شهر و رئیس شورای بخش منطقه محل حادثه به عنوان عضو ناظر در ستاد شهرستان حضور می‌یابند.

تبصره ۱- در کلان شهر تهران علاوه بر فرماندار، استاندار و شهردار تهران به ترکیب ستاد اضافه می‌شود و ریاست ستاد با وزیر کشور است.

تبصره ۲- ستاد به طور عادی حداقل هر سه ماه یک بار و در شرایط اضطراری و وقوع بحران به تشخیص و دعوت رئیس ستاد در هر زمان جلسه تشکیل می‌دهد.

تبصره ۳- جلسات ستاد در شرایط عادی با حضور حداقل دوسوم اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات ستاد با اکثریت آراء حاضرین اتخاذ می‌شود. در شرایط اضطراری، ترکیب ستاد محدود به وزارتخانه‌های کشور، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نفت و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سایر دستگاه‌های مرتبط به بحران به تشخیص و دعوت رئیس ستاد است. نمایندگان دستگاه‌های یادشده مجاز به غیبت در جلسات ستاد در شرایط اضطراری نیستند. تصمیمات ستاد در شرایط اضطراری توسط رئیس ستاد اتخاذ و ابلاغ می‌شود و لازم الاجراء است.

تبصره ۴- در شرایط اضطراری، در ستاد استان، یک نماینده از بین نمایندگان استان به انتخاب نمایندگان همان استان و در ستاد شهرستان، نماینده شهرستان یا یک نماینده از بین نمایندگان شهرستان، به انتخاب نمایندگان همان شهرستان به عنوان عضو ناظر از مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار