نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان گلستان آغاز به کار کرد

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان گلستان امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستان در گنبدکاووس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، اصغر نودهی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گنبدکاووس،ظهر امروز در افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال احمر استان گلستان در پارک شهرداری گفت: نمایشگاه توانمندی‌های هلال‌احمر استان گلستان در کنار آموزش خود امدادی به شهروندان، تا آخر هفته در پارک شهرداری دایر است.

وی افزود: فعالیت‌های چشمگیر هلال‌احمر استان در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به معرض نمایش گذاشته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس بیان کرد: ۴ معاونت امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، بهداشت درمان و توانبخشی که در حوادث و سوانح به کمک مردم می‌روند و توانمندی‌ها و فعالیت‌های انجام شده را به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی ادامه داد: در امور جوانان علاقمندان سنین ۵ تا ۲۹ سال به عنوان غنچه‌های هلال و جوانان این جمعیت فعالیت دارند. در این بخش ۸ دانشگاه به صورت کانون دانشگاهی، ۱۱ مهد کودک و ۴۷ مدرسه با جمعیت هلال احمر همکاری دارند

وی یادآور شد: ۳ هزارو ۲۰۰ نفر در بخش جوانان و ۵۵۰ نفر در حوزه امدادگران و نجاتگران عضو بوده و در مواقع حوادث به مردم کمک می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: هدف ما،پیشگیری و آمادگی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح است ضمن اینکه جمعیت هلال احمر ،همواره تلاش دارد تا در شرایط بحرانی به مردم امدادرسانی کند.

وی گفت: با همکاری نیکوکار گنبدی آقای شهرکی تا پایان سال ۹۸،در ۳۴ شهرستان کشور، بانک امانات تجهیزات پزشکی راه‌اندازی می‌شود. تاکنون در ۷ شهر از استان‌های مختلف کشور این کار انجام شده است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار کرد: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر چه در حوادث طبیعی و چه حوادث جاده‌ای بسیار تاثیرگذار بوده است. این جمعیت در کنار ارگان هایی، چون سپاه و شبکه بهداشت و درمان فعالیت‌های خوبی در زمینه ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام داده است.

وی در پایان گفت: افتخار داریم که آقای شهرکی به عنوان بنیانگذار بانک امانات تجهیزات پزشکی در کشور معرفی شده است. این خیر نیکوکار فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی را در استان‌های مختلف کشور انجام داده که باعث افتخار گنبدکاووس و استان گلستان است.

 

انتهای پیام/ت

نقش جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به مردم

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.