استاندار فارس:

صدور مجور سرمایه گذاری در فارس تسریع می شود/فاینانس راه آن شیراز-بوشهر تصویب شد

استاندار فارس با انتقاد از اینکه پیچ و خم‌های امور اداری زمینه ساز گلایه متقاضیان سرمایه گذاری شده است، از تشکیل کارگروهی برای اخذ مجوز‌های بدون‌نام با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و میزان تقاضای موجود در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: این مجوز‌ها که پس از طی مراحل زمان‌بر اداری آماده شده است در اختیار سرمایه گذارن قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری استان که با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشمار استان فارس اشاره کرد و گفت: عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها این است که با همدلی و هم افزایی بر مشکلات فائق شوند و این ظرفیت‌ها را در راستای ایجاد رفاه هر چه بیشتر به کار گیرند.

وی، توجه به معیشت، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را اولویت برنامه مدیریتی خود در استان برشمرد و عنوان کرد: مقدمه دستیابی به این اهداف جلب و جذب سرمایه گذاری است.

استاندار فارس با بیان اینکه وجود امنیت، سرمایه گذاری را سهل‌تر و سریع‌تر خواهد نمود، تصریح کرد: حرکت رو به رشد استان فارس در جلب و جذب سرمایه گذاری نشان دهنده وجود امنیتی همه جانبه در استان است که در سایه مشارکت‌های مردمی و تلاش‌های اعضا شورای تامین استان حاصل شده است.

وی تاکید کرد: بی‌شک تداوم این امنیت زمینه ساز تقویت بستر سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و به تبع آن رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید و تشکیل کارگروه‌هایی همچون کارگروه رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری، گفت: امیدواریم شاهد جهش‌های قابل توجهی در زمینه رونق اقتصادی باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از ۷۲ هزار بنگاه اقتصادی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنفی، معدنی و... در سطح استان فعال هستند از ایجاد تکلیف برای مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای ایجاد حداقل یک فرصت شغلی جدید در هر یک از این بنگاه‌ها خبر داد و افزود: تنها با فعال کردن ۱۰ تا ۲۰ درصد از این ظرفیت طی مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار‌های نا ملموس سبب بی اعتمادی می‌شود، افزود: به منظور شفاف سازی این فرصت‌های شغلی لیست مشخصات کامل افرادی که به کار مشغول شده اند ارائه خواهد شد.

استاندار فارس تاکید کرد: ایجاد اشتغال، بسیاری از معضلات همچون آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی‌های مردمی را کاهش خواهد داد.

وی با انتقاد از اینکه پیچ و خم‌های امور اداری زمینه ساز گلایه متقاضیان سرمایه گذاری شده است، از تشکیل کارگروهی برای اخذ مجوز‌های بدون‌نام با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و میزان تقاضای موجود در بخش‌های مختلف خبر داد و عنوان کرد: این مجوز‌ها که پس از طی مراحل زمان‌بر اداری آماده شده است در اختیار سرمایه گذارن قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس افزود: این اقدام را مقدمه‌ای برای راهگشایی در سرمایه گذاری، ایجاد عدالت در سرمایه گذاری و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام که معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند، می‌دانیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته هیچ گاه از تحریم‌ها و تهدید‌ها فرو گذار نکرده اند، بیان کرد: امروز نیز توان دشمن بر جبهه جنگ اقتصادی متمرکز شده است تا از این طریق بین مردم و نظام فاصله بیندازند بنابراین باید برای ناکامی دشمنان برنامه‌های هدفمند و مجدانه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی با اشاره به تجربیاتی همچون جنگ ۸ساله تحمیلی و گذر پیروزمندانه نظام از این تهدید‌ها، تاکید کرد: بی تردید در آینده نیز گذر از شرایط سخت کنونی به سند افتخار دیگری برای مردم و خادمین آن‌ها تبدیل خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه به رغم تنگنا‌های دولت، استان فارس به کارگاه پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است، اظهار کرد: آزاد راه شیراز-اصفهان به عنوان بزرگترین آزاد راه جنوب کشور یکی از این پروژه‌ها است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و اخیرا نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب املاک به این پروژه تزریق خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی خدمات و دستاورد‌های نظام را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در استان فارس اشاره کرد و این امر را نمایشی هنرمندانه از خدمات انقلاب برشمرد.

رحیمی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب در استان یک کیلومتر راه آهن در استان نداشتیم در حالی که امروز در استان حداقل ۶۰۰ کیلومتر راه آهن قابل بهره برداری و بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در دست اجرا داریم.

استاندار فارس همچنین از تصویب فاینانس احداث راه آهن شیراز به بوشهر خبر داد و افزود: با اتصال راه آهن موجود استان به کانون بار و بنادر جنوبی شاهد شکوفایی اقتصادی راه آهن فارس خواهیم بود.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب در فارس تنها یک روستا دارای گاز بود، اما امروز عمده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از گاز بهره‌مند هستند و تا پایان امسال به تمام این روستا‌ها به روش‌های مختلف گازرسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل هوایی نیز فرودگاه‌های متعددی نظیر ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز، فرودگاه‌های لارستان، لامرد و جهرم وجود دارد که همه آن‌ها عملیاتی خواهد شد و خدمات ارزشمندی را؛ به مردم فارس و کشور ارائه می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به ابعاد مختلف ظرفیت‌های استان فارس، گردشگری را یکی از توانمندی‌های فارس برشمرد و افزود: وجود ۴ اثر ثبت جهانی و بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی با برنامه ریزی و تلاش بیشتر زمینه مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری و به تبع آن ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی فراهم خواهد کرد.

رحیمی، کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های در خور توجه استان برشمرد و با اشاره به اینکه استان فارس رتبه دوم کشاورزی کشور را دارد، بیان کرد: نیرو‌های علمی و مراکز دانشگاهی همچون دانشگاه شیراز و به کارگیری راهکار‌های نوین زمینه حفظ این جایگاه استان در کنار صیانت از منابع آب را فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/م

تصویب فاینانس احداث راه آهن شیراز به بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار