رئیس کمیته حسابرسی شورای شهر اراک:

مطالبات مردم جامعه را زنده نگه می دارد

رئیس کمیته حسابرسی شورای شهر اراک گفت: مطالبه گری یعنی مردم حقشان را بشناسند و آن را درخواست کنند.

مطالبات مردم جامعه را زنده نگه میداردعلیرضامرادی عضو شورا و رئیس کمیته حسابرسی شورای شهر اراک در گفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: جامعه‌ای زنده است که مردمش مطالبه منطقی، برحق و قانونی داشته باشند و ما از مردم توقع داریم حق شان را بشناسند، مطالعه کنند و بدانند از مسئولین چه حقوقی را باید مطالبه کنند.

مرادی با بیان اینکه مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار میگیرد و باید پاسخگو باشد عنوان کرد: جوان‌ها نقش مهمی دارند و حوزه‌هایی مثل بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد و جوان‌ها در این زمینه خیلی مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری یعنی مردم حقشان را بشناسند و آن را درخواست کنند افزود: به طور مثال وقتی منطقه‌ای درمانگاه، فضای سبز و... ندارد، ورود شورای شهر به این مسائل نظارتی است و ما فقط می‌توانیم از مدیر بهداشت و درمان خواهش کنیم کاری کنند.

عضو شورا و رئیس کمیته حسابرسی شورای شهر اراک ادامه داد:، ولی مردم باید مطالعه کنند و مثلا بدانند سرانه درمان این منطقه چه قدر باید باشد و از مسئولان مرتبط بخواهند و مسئول موظف است این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در طرح حکومتی امیرالمومنین مردم باید از خودشان نماینده داشته باشند، اما فرهنگ شورا باوری در بین مسئولین ما هنوز جا نیفتاده، چون این امر موجب می‌شود قدرت مسئولان تقسیم شود.

مرادی بیان کرد: حدود ۲۵ سال است بین مسئول اجرایی و شورا که بخشی از بدنه مردم است تنش وجود دارد، چون شورا منتخب مردم است، ولی آن‌ها منسوب به دولت اند و نمی‌خواهند تقسیم قدرت بکنند.

وی اظهار کرد: طرح جامع را معاون عمرانی استانداری تهیه می‌کند و سرانه درمان، سرانه فضای سبز، سرانه آموزش مربوط به مدیریت خدمات شهرداری است.

انتهای پیام / ج

سخنان رئیس کمیته حسابرسی شورای شهر اراک در باره مطالبه گری مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.