آذروش مطرح کرد؛

شرکت‌های وابسته به آتیه صبا هیچ منبع دولتی‌ ندارند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت:در شرکت‌های وابسته به سرمایه گذاری آتیه صبا حتی یک روز پرداخت حقوق به تعویق نیفتاده است، در حالی که هیچ منابع دولتی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی آذروش مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در نشست خبری‌ که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آتیه صبا یکی از بازو‌های اجرایی، اقتصادی، تولیدی و بازرگانی کشور است که در جهت ارائه خدمات مطلوب کمی و کیفی در راستای حمایت از بازنشستگان کشوری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی امروز تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور ماست، گفت: متاسفانه روز به روز تحریم‌ها مشکلات اقتصادی‌ را برای مردم ایجاد می‌کند.

آذروش افزود: در زمان تحریم و فشار‌ها باید کشور را از تک محصولی نفت رها کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت و معدن یکی از شرکت‌های لوله‌سازی و ماشین سازی است که ۶۵ سال قدمت دارد و در نقاط محروم چهاردانگه مشغول فعالیت است، افزود: در شرکت‌های وابسته سرمایه گذاری آتیه صبا حتی یک روز پرداخت حقوق به تعویق نیفتاده است، در حالی که هیچ منابع دولتی در این امر دخیل نیست.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: در تلاش هستیم تا  تولید و بهره وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه وزیر رفاه دستور به شفافیت داده است، گفت: این مجموعه در زمینه شفافیت مالی پیشرو است. وقتی به تعبیری در جنگ اقتصادی قرار داریم باید کشور را از تک محصولی نفت خارج و به سمت اقتصاد مولد در حوزه صنعت و معدن پیش ببریم.

آذروش با بیان اینکه در مجموع شرکت‌های زیرمجموعه ۲۵ هزار نیروی انسانی داریم، ادامه داد: تا امروز هیچ کدام از شرکت‌ها و کارخانه‌های ما تعطیل نشده و پرداخت حقوق نیرو‌ها به تعویق نیفتاده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا تصریح کرد: وزیر رفاه بر شفافیت سازی همه شرکت‌ها تاکید دارد و ما اطلاعات هیئت مدیره ها، مدیران عامل و عملکرد شرکت‌ها را در سایت خود منتشر کرده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون یک نفر بازنشسته نداریم و دستورالعمل وزیر رفاه در زمینه منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شده است، افزود: تلاش ما سودده کردن شرکت‌ها بوده است.

آذروش گفت: در کنار سوددهی توجه ما به نیرو‌های خلاق و حمایت از کالای ایرانی بوده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیش از ۵۵ شرکت زیرمجموعه داریم، افزود: در انتصابات به شایسته سالاری، توانمندی، تخصص، جوانگرایی و کاربلدی افراد توجه داریم و صلاحیت افراد در همه انتصابات بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال نماینده مجلس بودم و ارتباط خوبی با نمایندگان دارم و تا امروز هیچ نوع فشاری از طریق نمایندگان برای انتصابات نداشتیم، تصریح کرد: این مجموعه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و سهامدار اصلی صندوق است و اگر سیاست‌هایی داشته باشند، آن را اجرا می‌کنند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا بیان کرد: آتیه در دوره‌های قبل با صورت‌های مالی غیرقابل رسیدگی و مشکلات مدیریتی بسیاری روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه ما بازوی اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری هستیم، عنوان کرد: عمده اعتبار حقوق بازنشسته‌ها از طریق دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: متاسفانه مجموعه، مشکلات عدیده‌ای داشته و علت آن سوء مدیریت بوده است.

وی با بیان اینکه وقتی صورت‌های مالی شرکت مقبول نمی‌شود و غیرقابل حسابرسی است، یعنی کار مدیریتی دقیق روی این شرکت انجام نشده است، تاکید کرد: متاسفانه ما وارث این مشکلات عدیده هستیم و مدیران قبل از ما گرفتار اعمالشان شدند و اکنون دست دستگاه قضایی هستند و عدالت درباره شان اجرا و در جهت احقاق حق بازنشستگان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری افزود: دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و هنوز کیفرخواست هم صادر نشده است، همچنین امیدواریم همه این پول‌ها به مجموعه بازگردد و پرونده‌های متعددی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از هشت سال برای اولین بار صادرات لوله از سوی شرکت لوله سازی و ماشین سازی به کشور‌های خارجی انجام و رقم تولید به ۳۳ هزار تن افزایش یافته است، عنوان کرد: تولید لوله‌های چدنی ۲۰۰۰ را برای اولین بار در کشور انجام دادیم و این تکنولوژی برای اولین بار توسط نیرو‌های متخصص ما انجام شده است. این لوله‌ها در راستای ساماندهی آب‌های مرزی تولید شده و ضد زلزله هستند.

وی با بیان اینکه این توانمندی را داریم که بر حسب نیاز بازار، تولید را انجام دهیم، بیان کرد: ۸۰ درصد مواد اولیه در یکی از شرکت‌های این صندوق، وارداتی بود که وابستگی مان را به ۴۰ درصد کاهش دادیم و هدفمان این است که این وابستگی را به صفر برسانیم.

آذروش افزود: یکی دیگر از شرکت‌های ما که از زیان دهی خارج شد یکی از شرکت‌های تولید کفش در کشور است.

وی با ببان اینکه این شرکت را احیا کردیم، گفت: در ۲۶۵ فروشگاه سطح کشور حتی یک کالای خارجی عرضه نمی‌شود و ۱۷۱ تولیدکننده داخلی با ۱۵ هزار نیرو در حال کار هستند.

آذروش تاکید کرد: بر حسب نیاز جامعه کفش طراحی و تولید می‌کنیم، همچنین این شرکت جزء شرکت‌های زیان ده بود، اما خوشبختانه از زیان دهی خارج شده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه سیمان را از ۱۰۰ به ۲۰۰ تن افزایش دادیم، عنوان کرد: صنایع کاغذسازی قائمشهر نیز سال گذشته افتتاح شد و اکنون ۳۵۰ تن تولید دارد.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های مربوط به تجهیزات ایمنی راه‌ها نیز جزء شرکت‌های زیان ده بود که باید در راستای واگذاری بنگاه‌های زیان ده، از آن خارج می‌شدیم، تصریح کرد: اکنون تلاش‌های خوبی برای سوددهی و افزایش تولیدات آن انجام شده است.

وی تصریح کرد:اکثر شرکت‌ها در بورس پذیرش شده اند و همچنین در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای نیز فعالیت‌هایی داریم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: یکی از شرکت‌های حمل و نقل هوایی امسال رتبه نخست ۹ ماهه گذشته را برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران به خود اختصاص داد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در کنار تحریم‌های ظالمانه و لغو قرارداد ۳۰+۳۰ بوئینگ با توانمندسازی نیرو‌های خلاق توانستیم برای اولین بار تعمیرات موتور هواپیما را در سطح کشور انجام دهیم، تاکید کرد: قبلا باید از متخصصان خارجی استفاده می‌شد و یا موتور‌ها را به خارج می‌بردیم.

آذروش خاطرنشان کرد: ۱۰ فروند هواپیمای زمین گیر را نوسازی و وارد ناوگان کردیم.

وی با بیان اینکه شمار هواپیما‌ها به ۲۰ فروند رسیده و ۱۵ هواپیما در حال ارائه خدمت در سطح کشور هستند، گفت: پرواز‌های خارجی را لغو کردیم تا خدمات به هموطنان را افزایش دهیم.

آذروش تصریح کرد:

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در زمینه حمل و نقل دریای با ۵۵ نفتکش ۱۳۰ هزار تن فرآورده نفتی را جابجا کردیم و از نیرو‌های متخصص در این بخش بهره می‌گیریم و در این زمینه شاید ۱۰ درصد نیرو‌های ما هم خارجی نباشند.

وی با بیان اینکه در راستای بومی سازی و استفاده از امکانات داخلی گام برمی‌داریم و دستاورد‌های قابل توجهی داریم، عنوان کرد: توریسم و گردشگری نیز از دیگر فعالیت‌های مهم ماست.

آذروش گفت: میانگین درآمدزایی یک گردشگر خارجی حدود ۱۵۰۰ دلار برای ماست. همچنین اگر صادرات نفت را ۵۰۰ دلار در نظر بگیریم، ورود یک گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری داخلی و بومی گردی را نیز دنبال می‌کنیم و توانستیم ۲۲ هتل را از ۶۵ هتل که در اختیار ما بوده است را افزایش ستاره بدهیم و بازسازی و نوسازی بیش از ۲۳ هتل را انجام داده‌ایم، تاکید کرد: ضریب اشغال اتاق‌ها به ۶۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری افزود: ۷۶ هزار اعزام تور‌های بازنشستگان انجام شده و به ۱۰۰ هزار نفر تا آخر سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه افزایش یارانه و سهم سفر نیز در اشغال اتاق‌ها موثر بوده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد تخفیف به بازنشسته‌ها به همراه چهار نفر همراه و ۱۵ درصد تخفیف استفاده از بوفه را برای بازنشستگان درنظر گرفتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۸
آخه تو با حقوق بالای 50 میلیون تومان از مشکلات اقتصادی مردم چی میفمی؟ لااقل ژستش رو نگیر آخه
آخرین اخبار