یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر افتتاح شد

یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با افتتاح نمایشگاه طوبی زرین کار رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی پیش یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امورهنری، هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، دبیران و داوران رشته‌های ۱۰ گانه و هنرمندان تجسمی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم که در فضای نسبتا خلوت برگزار شد، ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در سخنانی اظهار کرد: برای این دوره از جشنواره چندماه پرکار را پشت سرگذاشتیم، از روزی که به دستور معاون هنری و مدیرکل هنر‌های تجسمی، شورا تشکیل دادیم، دست یاری را به سوی تمام هنرمندان تجسمی دراز کردیم که تا امروز، خوشبختانه هنرمندان هم خواسته ما را پذیرفته و با جشنواره همراه شدند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌هایی که درون شورا تصویب شد به انتخاب دبیران و بعد داوران رسید،گفت: خوشحال هستم از اینکه این اساتید با آگاهی از سختی‌های جشنواره تجسمی، مسئولیت دبیری و داوری رشته‌های آن را پذیرفته اند.

دبیر جشنواره تجسمی فجر با بیان اینکه باتوجه به چهل سالگی انقلاب نمی‌خواستیم در این دوره فقط به نمایشگاه‌ها و مسابقه اکتفا کنیم، گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از سوی جوانان مورد استقبال قرار می گیرد که امسال هم اینطور بود و حضور هنرمندان از شهرستان‌ها هم خوب و رضایت بخش بود.

حقیقی ادامه داد: برخلاف جشنواره فیلم فجر که جای حضور حرفه‌ای هاست، در جشنواره تجسمی، جوان‌ها بیشتر شرکت می‌کنند، اما با گردهمایی گالری‌ها در نمایشگاه چارسوی هنر، حضور آثار هنرمندان حرفه‌ای را هم جبران کردیم.

وی با اشاره به حضور ۳۵۰۵ نفر از شهرستان‌ها بیان کرد: قطعا بدون حضور دبیران و داوران، این استقبال صورت نمی‌گرفت، نام آن‌ها تضمینی برای شرکت کنندگان بود که می‌دانستند جایزه را از چه کسی خواهند گرفت.

 هادی مظفری مدیر کل هنر‌های تجسمی در ادامه سخنان خود را با خواندن متنی بیان کرد و گفت: مهمانان عزیز اجازه دهید به شیوه خود نه ساختار و سازمان جشنواره‌ها با شما سخن بگویم. برای رسیدن به این عصر چهارشنبه، روز و شب‌های بسیار و هفته‌های پر از بیم را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود:ایجاد تغییر در بخش‌هایی که باعث گله بود و گسترش آن در بخش‌های علمی و پژوهشی و پخش مستند و سینما کار راحتی نبود.

مظفری ادامه داد: مدت‌ها بود منتظر بودم تا حرفم را میان محرمان بیان کنم، امروز احساس می کنم کسانی که نشسته اند و اطراف سالن ایستاده اند همان کسانی هستند که دست به دست هم داده اند تا در باغ موزه قصر، صبا، نیاوران، خانه هنرمندان و ۴۰ شهر ایران زیر چتر تجسمی قرار بگیرند.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم افتتاحیه حضور نداشت.

 یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی از ۸ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار