رییس سازمان انرژی اتمی:

صنعت هسته‌ای ایران بدون هیچ وقفه‌ای در حال پیشرفت است/ حضور جوانان نخبه در مدیریت صنعت هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود پذیرش برخی محدودیت‌ها، صنعت هسته‌ای کشور بدون وقفه در حال پیشرفت است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: در صنعت هسته‌ای در تمامی ابعاد با قوت پیش می‌رویم و هیچ کجا روند این صنعت کند و متوقف نشده است و به آینده امیدواریم.

صالحی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از جوانان با استعداد کشور مجموعه صنعت هسته‌ای را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما چیزی در بعد فنی واگذار نکردیم و یکسری محدودیت‌ها پذیرفتیم که اثری در فعالیت‌های هسته‌ای ما ندارد و این محدودیت‌ها هیچ وقفه‌ای را در کار ایجاد نکرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قبل از انقلاب تنها در ۲۰ درصد از کشور اکتشاف هوایی شده بود و بعد از انقلاب برای اینکه بتوانیم به اندازه کافی مواد اولیه اورانیوم را در کشور تولید کنیم به دستور رهبر معظم انقلاب از اواخر سال ۸۸ برای دستیابی به منابع اورانیوم اقدام به اکتشافات هوایی شد.

صالحی تصریح کرد: قبلا در کشور، یک کارخانه مقیاس کوچک دربندرعباس بود که ۱۲۰ تن کیک زرد از معادن این شهر را تولید و به تاسیسات فراوری اورانیوم ucf اصفهان تحویل داده می شد و خوشبختانه در مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد اردکان از روش‌های نوین و آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود و از امروز نیز بهره وری صنعتی این کارخانه تکمیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوب کارخانه کیک زرد اردکان ، در تلاشیم تا سالیانه ۸۴ هزارتن کان سنگ اورانیوم را برای تولید کیک زرد به این کارخانه تزریق کنیم.

صالحی اضافه کرد: یکی از حلقه‌های مهم تولید اورانیوم است و با وجود معادن مهمی که در استان یزد استخراج شده امیدواریم در سال‌های آینده مشابه مجتمع شهید رضایی نژاد را در نزدیکی این معادن افتتاح کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: استان یزد غنی از معادن است و مقدار زیادی آهن در یزد پیدا کردیم که ثروت عظیمی را برای استان نوید می‌دهد و بهره برداری آن به زودی آغاز می‌شود.


انتهای پیام/ ا

حضور  ۱۵ هزار جوان نخبه در مدیریت صنعت هسته ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار