رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران:

مکمل‌های ورزشی قاچاق جان ورزشکاران را می‌گیرد/ تولید مکمل‌های غذایی تقلبی در کارگاه‌های زیرزمینی

کبریایی زاده گفت: مصرف مکمل های تقلبی عوارض شدید و حتی مرگ را به دنبال دارد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کبریایی‌زاده رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: در سال‌های گذشته به علت مصرف نادرست مکمل یا مکمل‌های تقلبی افرادی دچار عوارض شدید و حتی مرگ‌های ناگهانی شده بودند که جلوگیری از این موضوع عزم جدی و وضع قوانین درست می‌خواهد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات مهمی که در حوزه مکمل وجود دارد، بحث تقلب در روند ساخت مکمل است، عنوان کرد: از آنجایی که سلامت تولید و مصرف مکمل‌ها به ویژه مکمل‌هایی که در گروه ورزشی قرار می‌گیرند، بسیار مهم است، در این دوره از همایش برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا به آن بیشتر پرداخته شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران ضمن دعوت از کارشناسان و متخصصانی که در حوزه مکمل در شهرهای مختلف ایران فعالیت می کنند، گفت: با همکاری جامع است که می تواند از تقلب‌های رخ‌داده در حوزه مکمل مطلع شد و با برنامه ریزی از آنها جلوگیری کرد.

کبریایی زاده حوزه مکمل‌های ورزشی را دارای چالش های بسیاری دانست و گفت: برای برون رفت از مشکلاتی که سلامت جامعه و خصوصا جوانان را تهدید می کند، نیازمند نظام و انضباط و قوانین تولید درست هستیم.

تولید و بسته بندی مکمل ها در کارگاه های زیرزمینی

وی با اشاره به اینکه هنوز شاهد آن هستیم بسیاری از مکمل ها در کارگاه‌های زیرزمین تولید و در بسته بندی مکمل‌های شناخته شده عرضه می‌شوند، گفت: یکی از اهداف مهم همایش در این سال‌ها تضمین کیفیت فرآورده هایی است چرا که اگر این فرآورده‌ها درست تهیه و مصرف شوند، باعث ارتقای شاخص های سلامت ورزشکار می‌شود اما در غیر این صورت مصرف مکمل تقلبی یا قاچاق آسیب جدی و غیر قابل جبرانی  به ورزشکاران وارد می‌کند و حتی خطر مرگ را برای آنها به دنبال دارد.

لازم به ذکر است؛ هفتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، یازده تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار