رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی:

وزارت بهداشت تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارد/ جامعه پزشکی زیر خط فقر قرار دارد

فاضل گفت: اکنون جامعه پزشکی کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وزارت بهداشت تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارد/ جامعه پزشکی زیر خط فقر قرار داردبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های گروه پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: مجمع انجمن‌های پزشکی با هدف ایجاد وفاق، دوستی و همیاری میان متخصصان حوزه پزشکی تشکیل شده، همچنین از دیگر اهداف این مجمع ارتقا علمی این حرفه بوده است.

فاضل بیان کرد: ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که فرد گرا است، باید در کنار یکدیگر بتوانیم این حرفه را به خوبی معرفی کنیم، تلاش می کنیم از طریق تعامل با وزارت بهداشت به بهبود وضعیت حوزه سلامت کمک کنیم.

وضعیت نامطلوب حوزه سلامت چالش بزرگی است

وی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ حوزه سلامت وضعیت نامطلوب آن در بخش خصوصی یا دولتی است و باید نگاه تازه‌ای به این حوزه داشته باشیم البته این را فراموش نکنیم که بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست.

رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی مکمل یکدیگر هستند گفت: نباید تعرفه‌های غیرمعقول را به جامعه پزشکی تحمیل کرد؛ وزارت بهداشت باید تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارد تا مشکلات بیمارستان‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی از برخی جهات در حال صدمه خوردن است، اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند رشته پزشکی پولساز است و درحالی که اکثریت جامعه پزشکی زیر خط فقر قرار دارند و فقط عده‌ کمی در این حرفه و رشته سوءاستفاده می کنند.

فاضل با اشاره به اینکه می توان با مالیات مشکل سوءاستفاده در پزشکی را حل کرد، افزود: جامعه پزشکی رو به فقیرتر شدن است، این درست نیست که یک پزشک تمام عمر تحصیل کند و بعد با فقر زندگی کند؛ البته این را بگویم که مراجعات بی ثمر، اقلام دارویی که در نسخه ها نوشته می شود و تجویز تصویربرداری های پزشکی بیهوده باعث شده است که شاهد افزایش هزینه ها در نظام سلامت باشیم .

وی با تاکید اینکه نظام سلامت نیاز به نظم دارد و مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی می توانند این نظم را ایجاد کنند، یادآوری کرد: با ایجاد این نظم به صورت هنگفت می توان در حوزه سلامت صرفه جویی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار