همزمان با نخستین روز از چهلمین فجر انقلاب اسلامی؛

مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام‌(ره) در فرودگاه مهرآباد آغاز شد

مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز ورود امام (ره) به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷ لحظاتی پیش در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام‌(ره) در فرودگاه مهرآباد آغاز شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷، امروز با با حضور مقامات کشوری و لشکری در فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار شد.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،  علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت‌الله مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و دیگر معاونان وزیر راه و شهرسازی حضور دارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

در ادامه این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با روح الهی، ایمان راسخ، دلی آرام و قلبی مطمئن در ۱۲ بهمن چهل سال پیش وارد فرودگاه بین المللی مهرآباد شد، اظهار کرد: ما همه ساله این لحظات را جشن می‌گیریم و خاطرات را مرور می‌کنیم و حقیقتا با میثاق در پیشگاه خداوند راه امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح  کرد: اساس جمهوری اسلامی بر تقوا است و آنچه بر تقوا استوار باشد ابدی خواهد بود ما باید همواره خودمان را در پیشگاه الهی و برای پیشبرد انقلاب اسلامی جان فشانی کنیم.

وی ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمن نقشه‌های متعدد و توطئه‌های ریز و درشت و پیچیده‌ای علیه انقلاب در سر داشته که هیچکدام به نتیجه نرسیده است.

اسلامی اظهار کرد: امام راحل با سلطه مبارزه کرد و هدف اصلی انقلاب سلطه ستیزی بود. این انقلاب با جان فشانی و تقدیم هزاران شهید در مقابل سلطه ایستاد.

وی افزود: مرز بین سلطه پذیری و سلطه ستیزی برای ما باید روشن شود، گفت: پذیرش سلطه یعنی در زمان شاه با وجود منابع بسیاری که در اختیار کشور بود زیر سلطه آمریکا قرار داشتیم و اولویت و برنامه‌های نظام انقلاب را کشور‌های آمریکا و انگلیس تعیین می‌کردند.

اسلامی ادامه داد: در آن دوره ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران فعالیت می‌کردند به طوری که اکثر مشاغل موجود در ایران در اختیار ایرانیان قرار نداشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که آخرین هدف آمریکا ایجاد جنگ اقتصادی در کشور است، افزود: آمریکا قصد دارد از طریق صفر کردن ارزش پول ملی ایرانیان بتواند بر ایران ضربه وارد کند و آنها تصور کرده‌اند که با استفاده از این ابزار‌ها به این هدف می‌رسند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما هم اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که زیرساخت‌های کشور از تراز اقتصادی بالایی برخوردار هستند و ایران از قوام بسیار مستحکمی در این حوزه برخوردار است.

اسلامی تصریح کرد: ایران کشوری پر جمعیت، دارای مردمی با استعداد و ذخایر طبیعی ارزشمندی است که آمریکا قصد دارد با ایدئولوژی قوی این منابع و استعداد‌ها را خنثی کند، ولی ما با اتکا بر منابع خودمان چنین اجازه‌ای به کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس نمی‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: ما باید با اتکا بر نیرو‌های داخلی خود در جهت رشد و تعالی این کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار