وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

در شرایط تحریم باید از ورود کالا‌های غیرضروری به کشور جلوگیری کرد

شریعتمداری گفت: در شرایط تحریم باید از ورود کالا‌های غیرضروری به کشور جلوگیری کرد، چرا که بسیاری آن‌ها در کشور تولید می‌شوند.

شریعتمداریبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نخستین همایش هم اندیشی اتصال به بازار جهانی، ایجاد، حفظ و توسعه بازار و مدیریت تحریم‌ها، اظهار کرد: ما هنوز نتوانستیم اندیشه امام راحل را به سر منزل مقصود برسانیم و تا رسیدن به اهداف والای ایشان راه زیادی داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در آن ایام یاران امام با کتاب حکومت اسلامی وارد کار شدند، افزود: امروز هیچ تفاوتی با گذشته ندارد و بیش از پیش ثابت شده هرگاه در تصمیمات مهم از توده مردم فاصله گرفتیم، شکست خوردیم.

وی با اشاره به اینکه ما تنها در جا‌هایی پیروز بوده‌ایم که بر توده ملت ایران تکیه کرده‌ایم، بیان کرد: این حکومت جز در سایه اتکا به ملت به تنهایی ادامه نخواهد داشت.

شریعتمداری با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) مبنی براینکه وای به روزی که مردم نسبت به شما مسئولان احساس بی اعتمادی کنند و از شما فاصله بگیرد؛ چرا که آن روز یوم الله است، گفت: امروز در شرایط تحریم ثابت شده است که هرگاه خواستیم اقتصاد را دولتی کنیم شکست خورده ایم.

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شرایط سخت و تحریم‌ نیاز ما به مردم بیشتر است، خاطر نشان کرد: جوانگرایی، ابتکار، خلاقیت باید همواره معیار عمل ما باشد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی به معنی ارزش افزوده فراوان با استفاده اندک از منابع غیر رسمی است، تاکید کرد: توجه به مردم ایجاب می‌کند که از تولید منبع محور فاصله بگیریم و با حداقل استفاده از منابع به قله‌های رشد، توسعه و تولید برسیم.

شریعتمداری گفت: برای این امر خلاقیت، ابتکار، نوآوری، امید،  نشاط و خردمندی نیاز است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر محک تجربه به میان آید ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به دو بار زندگی کردن نداریم.

وی با بیان اینکه با استفاده افکار جمعی و استفاده از تجربیات یکدیگر می‌توانیم از فرصت محدود عمر حداکثر استفاده را ببریم، افزود: می‌توانیم با کار و تلاش محدودیت‌های موجود عمر را به یکدیگر وصل کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مزیت‌های ذاتی یک کشور مهم‌ترین توانایی و پتانسیل یک‌ ملت است.

شریعتمداری با بیان اینکه کشور‌های شرق آسیا مواد اولیه را از جا‌های مختلف دنیا تهیه می‌کنند و در درون کشور تولید انجام می‌دهند و به کشور‌های دنیا صادر می‌کنند، بیان کرد: این‌کشور‌ها در زمینه تولید خدمات نیز خوب عمل کردند و این چیزی است که ما همواره از آن عقب افتاده ایم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تمام پشتیبانی ما از یک‌ نظام باید به سمت مدیریت صحیح زنجیره ارزش حرکت کند، چرا که در این صورت ما پیروز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما باید به جای تبادل کالا به دنبال تجارب ارزش باشیم ، ادامه داد: باید انگیزش و آموزش در کنار هم قرار گیرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: یکی از ضعف‌های ما در مسائل کارآفرینی و نوآوری حوزه‌ای است که به نظام بین الملل متصل خواهد شد.

شریعتمداری تصریح کرد: در مصوبه دولت برای حمایت از کارآفرینان برتر کشور لحاظ شده کارتی به عنوان کارت کارآفرینان برتر طراحی شود.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن این کارت امکان دسترسی مستقیم به مسئولین در رده‌های مختلف است، گفت: این‌کارت به لحاظ ارتباط سنجی به ارتباط کارآفرینان برتر با نظام پولی بانکی کشور و صندوق‌‌های مختلف کمک می‌کند.

وزیر رفاه گفت: حضور در تشکل‌های بین المللی یکی از مزایای داشتن کارت کارآفرین برتر است.

شریعتمداری ادامه داد: در شرایط تحریم باید از ورود برخی کالا‌های غیرضروری به کشور جلوگیری کرد، چرا که بسیاری از این کالا‌ها در کشور تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی امکان بسیار خوبی است که دولت فراهم کرده است، اظهار کرد: در این زمینه از اقدامات انجام شده در ۶ ماه اول سال جاری راضی نیستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار