با مخترعین ایرانی؛

بافت‌هایی که جایگزین استخوان می‌شوند

محققان موفق به ساخت بافت‌هایی برای جایگزینی و درمان استخوان شده‌اند.

بافت‌هایی که جایگزین استخوان می‌شوندبه گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و طراحی اسکلت و استخوان های جایگزین روش پرینترهای سه بعدی بدن شده‌اند.

سعید صابری عضو تیم سازنده این روش‌های جایگزین در گفتگو با خبرنگار  حوزهفن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بافت استخوانی بدن اظهار کرد : استخوان یکی از بافت‌های حیاتی و چندمنظوره بدن است.

وی ادامه داد: هنگامی که برای بخشی از بدن مشکلی پیش آید باید به کمک روش های مناسب بخشی استخوان بدن را پیوند کرد و بهترین گزینه در این زمان جراحی ارتوپدی و استفاده از پیوندهای استخوانی است.

ترمیم استخوان به روش‌های سه بعدی

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: با پیر شدن جمعیت و امید به زندگی طولانی تقاضا برای مواد مصنوعی بیشتر می‌شود و محصولی که ما موفق به تولید آن شده‌ایم و آنالیز هایی هست که می تواند استخوان بدن را به شکل سه بعدی ترمیم کند.

صابری ادامه داد: با بکار بردن مواد زیست تخریب پذیر در مهندسی بافت، به خصوص بافت استخوان آسیب دیده می توان قسمت‌های آسیب دیده استخوان را ترمیم کرد.

وی با اشاره به کاربرد های این بافت استخوانی بیان کرد: بیمارستان ها و کلینیک های درمانی برای کمک به افراد می‌توانند از این بافت‌ها استفاده کنند و روش‌های جراحی های مختلف را جایگزین روش‌های نوین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.