کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در زرندیه

کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان در زرندیه برگزرا شد.

کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در زرندیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری شهرستان زرندیه به ریاست فرماندار با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدرشهرستان تشکیل شد.

هادی فدایی فرماندار زرندیه در این جلسه گفت: تحکیم بنیان خانواده نخستین ثمره مبارزه با مواد مخدر است و آسیب‌های خانواده‌ها را از بین خواهد برد.

فدایی به لزوم تقویت مقوله آموزش به عنوان عاملی برای کاهش آسیب‌های مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تضمین سلامت جامعه نتیجه‌ای است که در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر بدست خواهد آمد و با سلامت جامعه، استعداد‌های درخشان در بین افراد شناسایی و بالفعل خواهد شد.

وی با اشاره به فکر و اندیشه افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر اضافه کرد: درمان این افراد موجب بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی آنان شده و از آنان انسان‌های کارآفرین ساخته می‌شود که می‌توان از آن‌ها در تولید ثروت و کارآفرینی بهره برد.

فرماندار زرندیه تغییر افکار بخشی از جامعه که مبتلا به بلای خانمانسوز شدند را امکان پذیر دانست و ادامه داد: باید از افکار و اندیشه این افراد در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد تا منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش مسئولان باید دفاع از ارزش‌های انقلاب و تقویت علاقمندی مردم به انقلاب باشد.

فدایی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه اعتقادات دینی و معنویات استوار و بنا شده است، گفت: ارتقای جایگاه نظام در تمامی عرصه‌های بین المللی با اتحاد و وحدت کلمه امکان پذیر است و همه ما در قبال خون شهدا و ایثارگران مسئول هستیم و باید با بهترین عملکرد و رفتار و تکریم ارباب رجوع پاسخگوی خون مطهر شهدا باشیم.

هزینه بالای مبارزه و پیشگیری در حوزه اعتیاد در کشور

امینی کارشناس اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این کارگاه آموزشی به هزینه بالای مبارزه با مصرف مواد مخدر در حوزه آموزش و برخورد قانونی نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل حجم بالای پرونده‌های قضایی و آمار بالای ابتلا در این بخش نشان از هزینه بالای مبارزه و پیشگیری در کشور دارد.

امینی ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه و ظرفیت‌های فرهنگی، آشنایی با آسیب‌های متاثر از مصرف مواد مخدر، اجرای فعالیت‌های آموزشی و آشنا کردن جوانان با تبعات منفی و زیانبار موادمخدر و ارائه الگو‌های تربیتی مناسب و مهارت‌محوری منطبق با سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه‌های محوری در این راستا برشمرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.