مهار سیلاب‌های پاییزی با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان همدان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با اجری طرح‌های آبخیزداری توانسته ایم سیلاب‌های باران پاییزی را در استان همدان کنترل کنیم.

مهار سیلاب‌های پاییزی با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با اجری طرح‌های آبخیزداری توانسته ایم سیلاب‌های باران پاییزی را در استان همدان کنترل کنیم.

او با بیان اینکه طی دو سال اخیر اعتبارات آبخیزداری با دستور مقام معظم رهبری به بیش از دو برابر رسیده است افزود: امسال در استان همدان ۳۲ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی  برای اجرای ۳۲ طرح آبخیزداری استان همدان اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری باعث شد امسال رسوبات سیلاب‌ها در پشت سد‌های آبخیزداری جمع و از ورود آن‌ها به زمین‌های کشاورزی و اراضی پایین دست جلوگیری شده است.

او با بیان اینکه با اجرای طرح‌های آبخیزداری منابع آب سفره‌های زیر زمینی هم تقویت می‌شود و آب زمان بیشتری برای نفوذ به لایه‌های پایینی دارد افزود:اجرای طرح‌های آبخیزداری استان همدان تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

آرتیمانی با بیان اینکه تاکنون ۴ طرح آبخیزداری مکانیکی از طرح‌های امسال به پایان رسیده است ادامه داد: این طرح‌ها در شهرستان نهاوند و  رزن انجام شده است و در صورت مساعد بودن هوا تا پایان امسال ۸ طرح دیگر به بهره برداری می‌رسد.

در استان همدان از ابتدای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال ۱۳۷۱ تاکنون ۲۷۰ هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است و طی دو سال اخیر ۶۰ هزار هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی استان شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری شدند.

انتهای پیام/ا

پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های عمرانی آبخیزداری استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.