آن روزها این روزها؛

بهمنی: سینمای ما بدون ابتذال‌های قبل از انقلاب پیش می‌رود

کارگردان سینما گفت: سینمای ما و ژانر دفاع مقدس بدون ابتذال و غرب زدگی‌هایی که قبل از انقلاب شاهد آن بودیم پیش می‌رود و می‌توانیم قطعا به آن افتخار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سینمای ایران در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کم فروغ ظاهر شد اماکاملا امری طبیعی بود، چون نیاز داشت با رویکردی جدید و به دور از فیلم های نامناسبی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد، بروز کند. کم کم با پیدایش نیرو‌های مستعد هنری و حوزه سینما که شاید تمایلی به بازی در سینمای قبل انقلاب نداشتند و یا زمینه بروز استعداد‌ها نبود، تولید فیلم‌های ارزشی و فاخر به معنای واقعی آغاز شد.

سینمای فاخر

خوشبختانه با ظهور انقلاب اسلامی، سینمای ما انقلابی شد و توانست در زمینه ساخت فیلم‌های ارزشی و فاخر خودی نشان دهد. برخی‌ها معتقدند بیشتر فیلم‌های ارزشی و فاخر متعلق به دهه شصت و هفتاد است، اما می‌توان گفت هر دوره‌ای به فراخور وضعیت موجود فیلم‌های ارزشی تولید شده است.

در مجموع ظهور انقلاب اسلامی، ظهور سینمای انقلابی و ارزشی به معنای واقعی را به همراه داشت و این در خاورمیانه و حتی در دنیا نمود پیدا کرده است و به قول معروف پرچم ایران را بالا نگه داشته است.

سینمای فاخر

حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: بدون شک اگر در سینمای ما تحول و رشد به وجود آمد، به خاطر انقلاب بود. سینمای قبل از انقلاب مبتذل و غیراخلاقی پیش می‌رفت و گرایش‌های مارکسیستی بر آن حاکم بود.

وی افزود: پس از انقلاب سینمای شریف و با محتوا غنی‌تر شد؛ البته دو جریانی که از قبل وجود داشت خواستند با ظاهرسازی، پس از انقلاب نیز باشند و البته هنوز کم و بیش هستند، اما سینمای غالب سینمای انقلاب است.

بهمنی اظهار داشت: سینمای پس از انقلاب هویت ملی و ایرانی برای من رقم زد و نمونه آن را می‌توان در فیلم‌های دفاع مقدس دید به نوعی که ژانر دفاع مقدس، ایرانی‌ترین ژانر سینمای ایران است.

این کارگردان عنوان کرد: سینمای ما و ژانر دفاع مقدس بدون ابتذال و غرب زدگی‌هایی که قبل از انقلاب شاهد آن بودیم پیش می‌رود و می‌توانیم قطعا به آن افتخار کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار