در دوره فعالیت دانشکده منابع طبیعی، ۶۷۵ مقاله بین‌المللی، داخلی و مقاله کنفرانسی اساتید هیأت علمی این دانشکده به چاپ رسیده است.

برزان بهرامی کمانگر رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به عملکرد، فعالیت‌ها و چشم انداز‌های آینده دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان، گفت: دانشکده منابع طبیعی از سال ۱۳۷۷ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و در ۲ رشته جنگلداری و مرتعداری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: در سال ۱۳۸۵ دانشکده منابع طبیعی به صورت مستقل از دانشکده کشاورزی جدا شد و این دانشکده با چهار رشته شروع به کار کرد و ۱۲ هیأت علمی استادیار داشت.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان با بیان اینکه به تدریج در طی این سال‌ها اعضای هیأت علمی دانشکده به ۳۲ نفر رسید، افزود: از این ۳۲ نفر در حال حاضر ۲۲ نفر استادیار و ۱۰ نفر نیز مرتبه دانشیاری داشته و در دانشکده فعالیت دارند.

بهرام کمانگر با اشاره به تعداد دانشجویان در حال تحصیل این دانشکده، بیان  کرد: هم اکنون ۶۰۰ الی ۶۲۰ نفر دانشجو در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم و هفت رشته کارشناسی در منابع طبیعی فعال بوده و در رشته‌های جنگلداری، مرتعداری، شیلات، محیط زیست، آب و هواشناسی، ژئومورفولوژی و جغرافیای طبیعی و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۵ گرایش هر سال پذیرش دانشجو داشته دارد.

به گفته وی، برنامه‌ای که برای توسعه دانشکده داریم جذب دانشجو در رشته‌های محیط زیست، جنگلداری و شیلات در مقطع دکتری بوده امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم در این مقاطع جذب دانشجو داشته باشیم.

بهرامی کمانگر با اشاره به تعداد مقالات خروجی این دانشکده، گفت: در مجموع دوره فعالیت این دانشکده، ۶۷۵ مقاله بین المللی، داخلی و مقاله کنفرانسی توسط همکاران هیأت علمی دانشکده به چاپ رسیده است.

وی افزود: از این تعداد مقاله ۱۶۴ مقاله GCR و ۳۴۴مقاله ISC بوده وهمچنین همکاران منابع طبیعی تعدادی اختراعات و نوآوری از جمله ۱۲ ثبت اختراع داشته اند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.