مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:

عملیات برداشت برنج در شمال کشور کاملا مکانیزه شد/ادغام ۷۰ شعبه بانک کشاورزی

خدارحمی گفت: عملیات برداشت برنج در استان‌های شمالی کشور کاملا مکانیزه شده است.

عملیات برداشت برنج در شمال کشور کاملا مکانیزه شدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: عملیات برداشت برنج در استان‌های شمالی کشور با سیاست گذاری‌های دولت، حمایت بانک کشاورزی و با برنامه ریزی در ۲ سال گذشته کاملا مکانیزه شده است.

خدارحمی افزود: از مزایای روش مکانیزه می‌توان به آرامش کشاورزان به هنگام برداشت محصول اشاره کرد. همچنین این کار باعث بهبود وضعیت کیفی محصول تولیدی شده و در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر است.

ایجاد ۶۸ هزار شغل با تسهیلات اشتغال زایی روستایی

مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: با توجه به محدویت منابع آبی کشور باید روش تولید صیفی جات و سبزیجات را دگرگون می‌کردیم و با توسعه گلخانه‌ها و کاربرد روش کشت متراکم گلخانه‌ای این موضوع اتفاق افتاد و توانستیم محصولات خوبی را تولید کنیم.

خدارحمی در خصوص وضعیت سپرده‌های بانک کشاورزی گفت: مانده کل سپرده‌های بانک که در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۵ ، ۴۹۳ هزار میلیارد ریال بود،  در پایان دی‌ماه سال گذشته به ۶۶۹ هزار میلیارد ریال و امسال به ۸۵۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: سرانه سپرده شعب بانک کشاورزی از ۳۵۴ میلیارد ریال به ۴۶۶ میلیارد ریال و سرانه سپرده کارکنان از ۴۱.۱ میلیارد ریال به ۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: در پایان دی ماه امسال سهم سپرده‌های گران‌قیمت بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۶۴ درصد به ۵۸ درصد کاهش پیدا کرده وسهم  سپرده‌های ارزان قیمت هم از ۳۶ به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

خدارحمی گفت: تسهیلات با احتساب مانده‌های قبلی نشان‌دهنده کمکی است که بانک در سال‌های اخیر به بخش کشاورزی کرده و در ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده است.

وی افزود: از محل تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری که بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار دارد ۶۸ هزار و ۳۰۸ اشتغال جدید ایجاد شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی اظهارکرد: تاکنون به ۲۶ هزار و ۷۵۵ طرح به مبلغ ۳۸ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است. طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود که بانک کشاورزی یکی از عاملان اجرایی است.

خدارحمی گفت: ۳ و نیم میلیارد دلار از تسهیلات اختصاص یافته به طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری پس از تبدیل به ریال طی دو قسط به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص تعدد شعبه های بانک‌ها گفت: واقعیت این است که زمانی نیاز بود تا شعبات بانک ها اضافه شود، اما اکنون با راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی نقل و انتقال پول باید این شعبات حذف شود.

وی گفت: برنامه کاهش شعبات بانک‌ها در دستور کار بانک کشاورزی است و تاکنون ۷۰ شعبه بانک کشاورزی ادغام یا تعطیل شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان گفت: در حال حاضر بانک کشاورزی بین ۵۰۰ شرکت برتر در جایگاه ۱۶ و از نظر دارایی در رتبه ۴ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار