سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان قزوین

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به منظور شناسایی گونه‌های بومی و مهاجر و همچنین تعیین جمعیت پرندگان و وضعیت اکوسیستم‌های تالابی استان قزوین انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیاوش رضا زاده رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: امسال از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ماه همزمان با دیگر کشور‌های نیمکره شمالی، طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به منظور شناسایی گونه‌های بومی و مهاجر و همچنین تعیین جمعیت پرندگان و وضعیت اکوسیستم‌های تالابی در زیستگاه‌های آبی اجرا شد.

رضازاده افزود: این طرح در همه سایت‌های تالابی استان شامل رودخانه خررود و شور، تالاب یعقوب آباد (قارپوزآباد)، رودخانه شاهرود، دریاچه سد منجیل، دریاچه اوان و حوضچه‌های تصفیه خانه شهر قزوین و سایر آبگیر‌های استان انجام شد.

به گفته وی، در این سرشماری ۱۸ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت هزار و ۹۱۲ قطعه شناسایی و شمارش شد که بیشترین جمعیت‌ها متعلق به گونه‌های اردک سرسبز، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خوتکا و خروس کولی است.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: تعداد مشاهدات در سرشماری سال ۳۵ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده که شرایط خوب آب و هوایی در روز‌های سرشماری امسال در این افزایش بی تاثیر نبوده است.

رضا زاده گفت: با تعیین جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می‌توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه‌های این پرندگان در طی سال‌های گذشته پی‌برد و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند به عمل آورد.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به مدت یک ماه در استان قزوین

برچسب ها: محیط زییست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار