روسیه: نمایندگان هیچ کشوری در نشست مسکو حضور ندارند

سفارت روسیه در کابل حضور نمایندگان روسیه و دیگر کشورهای خارجی در نشست مسکو را تکذیب کرد.

روسیه: نمایندگان هیچ کشوری در نشست مسکو حضور ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت روسیه در کابل حضور نمایندگان روسیه و دیگر کشورهای خارجی در نشست مسکو را تکذیب کرد.

در بیانیه سفارت روسیه در کابل آمده است: گزارش جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این گزارش آمده است که دومین نشست صلح افغانستان با اشتراک نماینده های رهبری طالبان، دیپلمات های روسیه، به شمول ضمیر کابلوف، نماینده خاص رئیس جمهوری روسیه برای افغانستان، نماینده های پاکستان، ایران و ترکیه و رهبران تنظیم های جهادی و سایر احزاب سیاسی افغانستان در ۵ فبروری سال جاری میلادی در مسکو برگزار می گردد. در این ارتباط به اطلاع رسانیده می شود که قرار است یک گردهمایی بین الافغانی همه شمول هفته آینده در مسکو تدویر یابد که کمیته تشکیلاتی گردهمایی جامعه افغان ها در مسکو تحت نام «دیالوگ بین الافغانی» تنظیم کننده و مبتکر آن می باشد.  رسما اعلام می داریم که اشتراک نماینده های روسیه و نماینده های هیچ کشور خارجی دیگر در این گردهمایی مدنظر گرفته نشده است.

روسیه از برخی رهبران سیاسی افغانستان برای حضور در این نشست دعوت کرده است. پیشتر دولت افغانستان اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نمی کند.

اننهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.