امضا تفاهم‌نامه میان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش بوشهر

تفاهم‌نامه همکاری میان مدیران کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان بوشهر به امضا رسید.

امضا تفاهم‌نامه میان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش، آموزش را مهم‌ترین بخش فعالیت محیط زیست عنوان کرد و گفت: اگر به آموزش توجه نشود، محیط زیست با فعالیت‌های بازدارنده مثل پلیس و دادگاه نمی‌تواند طبیعت کشور را حفظ کند.

فرهاد قلی‌نژاد نگاه اصلی محیط زیست ابتدا آموزش و بعد حفاظت است، بیان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های آموزشی خوبی در زمینه محیط زیست در کشور شروع شده و با توجه به اهمیت آموزش، اداره کلی با عنوان آموزش و پژوهش در سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرا طرح آموزشی محیط‌یار در مدارس، افزود: در این طرح، دانش آموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و دانش آموزان فعال به عنوان محیط یار انتخاب می‌شوند و آموزش‌های تخصصی‌تری را یاد می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در اجرای طرح محیط‌یار معلمان هم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و کارشناسان محیط زیست با حضور در نشست انجمن اولیا و مربیان در مدارس، سعی می‌کنند حساسیت نسبت به محیط زیست را در خانواده‌ها ترویج دهند.

قلی نژاد، ساعتی با محیط‌بان را یکی دیگر از طرح‌های آموزشی عنوان کرد که در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده با حضور کارشناسان محیط زیست برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه بسته‌های آموزشی به نوآموزان پیش دبستانی و معرفی مدارس دوستدار محیط زیست هم از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه آموزش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

برنامه‌های آموزشی محیط زیست در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.