سیف جمالی مطرح کرد؛

استنکاف دولت از ایجاد صندوق اندوخته جوانان دلیل اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: دلیل اصلی اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج، استنکاف دولت از ایجاد صندوق اندوخته جوانان است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی صبح امروز (یکشنبه) در نشست بررسی دستاورد ها، چالش‌ها و چشم انداز آینده حوزه جوانان و بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد بروز طلاق در کشور به دلیل عدم مهارت زوجین بوده ایم.

وی با بیان اینکه به همین منظور سازمان جوانان به ایجاد بندی مشترک بین دستگاه‌های اجرایی، موضوع آموزش‌های ازدواج به جوانان و بیمه‌های ویژه برای خدمات مشاوره ازدواج ایجاد شد، گفت: در کارگروه طلاق نیز تمرکز بر روی آموزش‌های قبل از ازدواج و الزام زوجین متقاضی طلاق به مراجعه به مشاوره بوده است.

سیف جمالی ادامه داد: این روال تا سال ۹۷ ادامه داشت و تمام دستگاه‌ها در آن مشارکت داشتند. پس از نتایج به شورای عالی انقلاب ارجاع و مشخص شد برخی از دستگاه‌ها در حال موازی کاری هستند، به همین دلیل تقسیم کاری صورت گرفت که طی آن آموزش‌های قبل از ازدواج با معاون جوانان وزارت ورزش و حین طلاق به قوه قضائیه ارجاع شد.

وی در خصوص قانون تسهیل ازدواج ادامه داد: متاسفانه دلیل اصلی اجرا نشدن این قانون استنکاف دولت از ایجاد صندوق اندوخته جوانان است.

سیف جمالی با بیان اینکه متاسفانه در دولت نهم به جای ایجاد این صندوق، صندوق مهر امام رضا (ع) ایجاد شد و منابع صندوق اندوخته جوانان در نظر گرفته نشد، تشریح کرد: از سوی دیگر مجلس نیز خواستار تشکیل این صندوق برای اجرای این قانون شد و به دلیل استنکاف دولت از ایجاد این صندوق قانون اجرا نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ورزش ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار