معرفی رشته علوم سیاسی + بررسی آینده شغلی و بازار کار

دانشجوی علوم سیاسی باید فردی منطقی بوده و نظریاتش مستند به دلیل و مدرک باشد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی امروزه  با مشکل اشتغال روبرو هستند و اغلب دانشجویان این رشته در زمان ورود شناخت و علاقه لازم را به این رشته دانشگاهی ندارند و در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را بیشتر با این رشته دانشگاهی آشنا کند.

معرفی رشته علوم سیاسی +بررسی  آینده شغلی و بازار کار

معرفی رشته علوم سیاسی

آنچه مردم به نام سیاست و مسائل سیاسی می‌شناسند با سیاست به مفهومی که در رشته علوم سیاسی مطرح است، تفاوت بسیار دارد و دانشجویان موفق این رشته نیز نه یک سیاستمدار بلکه یک سیاست شناس خواهند شد.


این مطلب را از دست ندهید: همه آنچه درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید بدانید


در واقع علوم سیاسی به بررسی اندیشه‌ها و نظریه‌های سیاسی و کارکرد آن‌ها در عرصه جامعه می‌پردازد و به عبارت دیگر رشته علوم سیاسی یعنی ارائه یکسری نظریه‌ها و یا یکسری ابزار‌ها و راهکار‌هایی که بر اساس آن‌ها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا برمی دارد؛ برای حرکت‌ها و اقدامات بعدی یعنی ترسیم فضا برای مسیر آینده برنامه ریزی می‌کند همچنین از تجارب و دستاورد‌های بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست آورده است، بهره می‌برد.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه در رشته علوم سیاسی

دانشجوی علوم سیاسی باید کتب تاریخی بخصوص تاریخ سیاسی را دوست داشته باشد و فلسفه را با علاقه بخواند.

دانشجوی علوم سیاسی باید فردی منطقی بوده و نظریاتش مستند به دلیل و مدرک باشد و کسی است که قدرت ابتکار و توانایی فکری وسیعی داشته باشد و ریشه‌ها را شناسایی بکند و اوج بگیرد و از بالا مشکلات را ببیند و با همه اقشار جامعه ارتباط داشته باشد تا بفهمد که مردم جامعه‌اش به چه فکر می‌کنند و نیاز‌های آنان چیست.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی رشته مهندسی پزشکی + دانلود نمونه سوالات


داشتن شم و علاقه به مسایل سیاسی و برخورداری از یک دید عمیق و وسیع ویژگی‌هایی است که دانشجوی علوم سیاسی باید داشته باشد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

در ۸ دانشگاه کشور کارشناسی ارشد علوم سیاسی وجود دارد و گرایش روابط بین‌الملل جزو گرایش‌های کارشناسی ارشد است.

معرفی رشته علوم سیاسی +بررسی  آینده شغلی و بازار کار

آینده شغلی و بازار کار رشته علوم سیاسی

در روابط عمومی‌ها؛ هر روابط عمومی که بخواهد کار عملی و صحیح انجام دهد نیازمند وجود یک کارشناس سیاسی است.

سازمان‌های بین‌المللی؛ نمایندگی هر کشور در یک سازمان را متخصصان علوم سیاسی بر عهده دارند.


این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با عجیب‌ترین و جالب‌ترین رشته‌های دانشگاهی دنیا


در حال حاضر فارغ‌التحصیلان رشته علوم سیاسی در بخش‌های سیاسی و حقوقی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و همچنین در صدا و سیما و روزنامه‌ها مشغول بکار است.

اگر هدف از آمدن به دانشگاه را به دست آوردن نوعی بصیرت بدانیم، رشته علوم سیاسی ریشه در تمدن بشری دارد، اما متاسفانه با وجود قدمت دیرینه و اهمیت این رشته در تاریخ بشر، جایگاه آن در کشور ما چندان مشخص نیست و در نتیجه وضعیت استخدامی فارغ التحصیلان این رشته با دشواری و محدودیت‌هایی روبرو است.

سازمان‌ها و وزارتخانه‌های بسیاری می‌توانند فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی را جذب کنند که در این میان وزارت امور خارجه از همه شاخص‌تر است، اما در حال حاضر حتی فارغ التحصیلان روابط بین الملل نیز به سختی جذب این وزارتخانه می‌شوند و وزارت امور خارجه نیاز به نیروی جدیدی ندارد.

امروزه حدود ۹۰% فارغ التحصیلان علوم سیاسی با مشکل اشتغال روبرو هستند به همین دلیل اگر داوطلبی به امید یک آینده شغلی روشن می‌خواهد وارد رشته علوم سیاسی شود بهتر است که از این رشته صرف نظر کند.

در آخر لازم است گفته شود که با وجود تمامی این مشکلات اگر دانشجویی واقعاً علاقمند بوده و در این رشته متبحر باشد و همچنین قلم خوبی داشته باشد از نظر شغلی مشکلی نخواهد داشت و حتی سازمان‌های مختلف به دنبال او خواهند بود. فارغ التحصیل این رشته می‌تواند در آموزش و پرورش نیز تدریس نماید.

با این وضعیت شغلی که ذکر شد اغلب دانشجویان این رشته هنگام ورود شناخت و علاقه لازم را نداشته اند، اما یک دانشجوی خوب رشته علوم سیاسی، دانشجویی که می‌داند چرا به این رشته آمده و با دیدی باز این رشته را انتخاب کرده است نباید نگران آینده شغلی اش باشد.

معرفی رشته علوم سیاسی +بررسی  آینده شغلی و بازار کار

گرایش‌های رشته علوم سیاسی

علوم اجتماعی دارای چهار گرایش پژوهشگری اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی، رفاه و تعاون اجتماعی و مردم شناسی است؛ که در همه‌ی این گرایش‌ها دانشجویان دروس مشترکی از قبیل: مبانی علم سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، اصول روابط بین الملل و سیاست خارجه، جهان سوم و مسائل آن، تاریخ روابط بین الملل وغیره  را می‌خوانند.


این مطلب را از دست ندهید: دانلود نمونه سوالات رشته مهندسی صنایع + معرفی رشته مهندسی صنایع


در دانشگاه‌های سراسری همه‌ی این گرایش‌ها وجود دارد، اما در دانشگاه آزاد فقط گرایش‌های علوم سیاسی و روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای تدریس می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا بختیاری
۱۵:۱۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
دوستان اصلا سمت این رشته نرید وقت تلف کردنه،اگه زمان به عقب برمیگشت هیچوقت این رشته‌رو انتخاب نمیکردم و ۴سال عمرمو تلف نمیکردم.۶سال هست که هیچ اسمی از این رشته توی آزمون های استخدامی نیست اصلا به هیچ کار نمیاد،دوستانی که رشته انسانی هستن برن روانشناسی حقوق یا علوم تربیتی.حداقل میتونن سالی چند بار آزمون استخدامی شرکت کنن و امید داشته باشن،اما این رشته هیچی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام بچه ها رشته های علوم سیاسی یا هر رشته دیگه اونم توی کشور ایران وقت هدر دادنه توی این کشور فقط با پارتی میشه به جایی رسید نظر منو بخواید دنبال یه حرفه خوب بگردید
هنوزم دیر نشده توی این کشور فقط میشه نونه بازوتو بخوری از قلم و خودکار چیزی بدست نمیاری من اینکه((( پارتی))) داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
جامعه شناسی بخونید
تاریخ بخونید
اما این رشته اصلاااااااا
هرجا واسه کارم بری بهت میخندن منم علاقه داشتم ولی علاقه بخوره به سرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من هدفم علوم سیاسی هستش برای دانشگاه ، ولی با خوندن نظرات خیلی نظرات منفی رو دیدم‌ حتی یک نفر هم نگفته خوبه ، یعنی اینقدر به درد نخوره که بازارکار نداره
پس‌ چرا حذفش نمیکنن از داخل رشته ها ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
توف به ذاتت بیاد که این رشته را ازانتخاب رشته دانشگاه حذف نمیکنی دارین بچه های مردم را از درس خواندن نامید میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۲:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
برای اینکه تو داشنگاه علوم سیاسی بخونیم باید رشته دبیرستان رو می بزنیم؟
Afghanistan
حامدامینی
۲۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام واحترام اول اینکه هرکس رشته سیاسی رابخونه دلیل نمیشه که اون سیاست مداربشه وقتی میتونی ازاین رشته استفاده کنی که ذاتت سیاست مدار باشه اون موقعه بدون پارتی هم میتونی به قدرت برسی دوم اینکه پارتی داشته باشی وبدون هیچ مشکلی بری رو سندلی سیاست بشینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من علوم سیاسی خوندم از هرکی ک میخواد وارد این رشته بشه خواهش میکنم نیاد
این رشته هیچ جا کار نداره مگه اینکه پارتی خیییییلی قوی داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بنده لیسانس علوم سیاسی گرفتم فوق لیسانس روابط بین الملل بیکارم هستم دست خالی ،ولی خیلی دوستش دارم اصلا پشیمون نیستم چون رشته های دیگه هم فرش قرمز پهن نکردن ،علوم سیاسی ۹۹درصد بیکارن رشته های دیگه ۹۰درصد فقط دلخوش به یه آزمون استخدامین که رشتشونو میگیره با ظرفیت محدود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تورابه خدا و پیر و پیغمبر علوم سیاسی نخونید
United States of America
مینا
۲۲:۳۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
دختر من امسال علوم سیاسی دانشگاه اصفهان قبول شد به خاطر اینده کاری اون نرفت الان یه رشته دیگه دانشگاه ازاد می خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام بنده خیلی علاقه دارم به دنیای سیاست و وفاداری و تعصب خاصی روی جناح خودم دارم. باورتون میشه ۴ سال یک بار انتظار فرا رسیدن انتخابات رو دارم مثل اینایی که ۴ سال یک بار صبر میکنن برا جام جهاني!!!
قلم خوبی هم دارم و تو نوشتن دستی دارم.
اما از بازارکار محدود و نا ملایمی که داره بسیار در هراسم بنظرتون ورود کنم به این رشته؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آب
۱۲:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
مدت آموزشش چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
سلام من علوم سیاسی قبول شودم ولی نظرات که خوندم منصرف شودم میخوام برم علوم تربیتی اصلا راهی هس که برم؟
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۰۰:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دوستان این رشته رشته خیلی خوبیه اما تو ایران نمیشه باهاش کار کرد و مدارکش معتبر نیس مگر اینکه پارتی داشته باشید و میتونید به کشورا خارجی برید چون اونجا واسه این رشته خیلی احترام قائلن کار هم داره مدارک این رشته اونجا هم معتبره
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۶:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام این رشته به درد نمیخوره
United States of America
علیرضا
۲۳:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام دانشجو پزشکی هستم میخ ام علوم سیاست هم بخونم امکانش هست؟
Germany
ولی کوهشاری
۰۲:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
باسلام به استحضار بر سانم متن ارسالی متاسفانه علاوه بر اشکالات نگارشی از هر دری وهر مطلب غیر مرتبط با علوم سیاسی سخن گفته شده بجز خود رشته علوم سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
افشين
۲۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام عليكم بهتر است تا رشته علوم سياسي بشود با اسم رشته فقه سياسي و در مورد علم عقايد سياسي بيشتر باشد با سپاسگذاري از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
دوستان من دانش آموخته این رشته هستم. الکی وقتتون را حروم علوم سیاسی نکنید. فقط تا وقتی که سر کلاس با بقیه جر و بحث میکنید و توی محیط دانشکده گفت و گوی سیاسی در باره مسائل دارید جذابه. وقتی دانش آموخته شدید و مدرکتون به درد هیچ جایی نخورد متوجه میشید که چهار سال زندگیتون را حروم کردید. برید دنبال یه رشته ای که حد اقل توی آزمون استخدامی یه فرصتی داشته باشید.هیچ ارگان و نهاد و اداره ای ذره ای ارزش به این رشته نمیدن. من شیش ماهه دانش آموخته شدم در به در دنبال کار هستم حالا بعد از چهار سال درس خوندن باید برم توی کارخونه پای خط تولید یا شاگردی ور دست یه استاد یا این جور کار ها. چهار سال اندوخته علمی من به هیچ کاری نمیاد صد ها هزار صفحه مطلب در زمینه های مختلف که خوندم پشیزی ارزش نداره. فقط چند تا کارتن کتاب و مقاله مونده برام که فضای انبار و کمد را اشغال کردن. گول اسم قشنگش و بحث های متنوع و جذابش را نخورید. تهش بیکاری و علافی و افسردگیه.
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام
هر رشته ای بروید یه جز این رشته که اخرش بیکاریه اصلا بازار کار ندارد از ما گفتن بود گول ظاهرش رو نخورید نه وزارت خارجه استخدام میکند نه هم وزارت کشور
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۹:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
اخرو عاقبت این رشته جز بیکاری و ناامیدی و افسردگی چیزی نیست به خدا باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۵:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام خدمت دوستان
بنده که فوق لیسانس علوم سیاسی از بهترین دانشگاه و بهترین مقاله و معدل و زومه واقعا التماس میکنم به کسانی که این متن رو میخوند سراغ این رشته نیایید اگه میخواهید زندگی کنید اخر و عاقبت و الافی و بیکاری اصلا کسی شمارو ادم حساب نمیکن داخل هر اداره و و هرجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اصلا واقعا رشته ای تو انسانی وجود داره که تهش بیکاری نباشه؟!!!
Netherlands
ناشناس
۰۵:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
پایان نامه نویسی بهترین شغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
امسال ۱۵۰۰نفربخشداریهاوفرمانداریهاعلوم سیاسی گرفتن،من شرکت کردم واسه بخشداری محل خودمون پس فردانتایج میادخداکنه قبول بشم وگرن تقریبامطمعنم دیگ این رشته آزمون استخدامی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دوستان از لحاظ بازار کاری علوم سیاسی جزء بد ترین رشته هاست برید تو رشته محلهای آزمون استخدامی ببینید تو این چند سال چند نفر از علوم سیاسی رفتن سر کار من خودم سال ۹۰ لیسانس سیاسی گرفتم الانم یه مغازه زدم جاتون خالی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۵:۳۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
دلیل اینکه شرایط شغلی خوبی نداره این رشته خود دانشجوها هستن
اخی چطور ممکنه دویست نفر دانشجو سیاست دان باشن کنار هم ولی عرضه ایجاد جرقه و حرکتی برای برسی تحلیل و رسیدگی ب این مسئله نشه
حق دارن استخدام نکنن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام رشته علوم سیاسی گرایش به رشته حقوق داره یا نه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بیاتی
۲۳:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من کارشناسی رشته علوم سیاسی را دارم .اصلا واسه این رشته کار وجود نداره رشته سختی هم هست زبان قوی میخواد و تاریخ زیاد داره همه ۴واحدی هستن به نظر من حقوق بخونین بهتر هست
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۳۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام،رشته علوم سیاسی بازارکار خوبی داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام. من امسال علوم سیاسی قبول شدم اما همه میگن رشتع بی کاریع. اسم رشتش ک معلوم رشته خوبیه اما چرا باید اینجوری باشه... من بابام ایثارگر25درصد هس علوم سیاسی بخونم میتونم ب جایی برسم؟
Afghanistan
Qasem
۰۹:۳۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اول بایدسیاست شناش باشی بعداااا میشه ساستمدار
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۹:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام...اول مطلب گفتید که دانشجوهای این رشته سیاست شناس میشن نه سیاستمدار..... خب چجوری میشه سیاستمدار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نمیشه عزیز
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۲۰:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من امسال کنکور دادم علوم سیاسی قبول شدم ب نظرتون برم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
برو ، منم میخوام برم :)
Germany
سحر
۱۰:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام علوم سیاسی زیرشاخه علوم اجتماعیه ؟ الان استخدامی اومده اکثرا زده علوم اجتماعی...اونایی ک رشتشون علوم سیاسیه میتونن ثبت نام کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس خسروی
۱۴:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اره منم رشتم علوم سیاسیه استخدام شدم
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۳:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
میشه از طریق این رشته، روزنامه نگار شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ماعده
۱۴:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اره
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام میخواستم بدونم آیا میشع ک از طریق این رشته ب سپاه هم بریم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی سلیمانی
۰۶:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان،بنده لیسانس علوم سیاسی رو گرفتم.و الآن دارم برا کنکور ارشد این رشته، آماده میشم.خب نظرات و سوالاتی رو اینجا دیدم.رشته علوم سیاسی رشته دلنشین و فوق العاده ای است‌و جز رشته های برتر در کشورهای آمریکایی و اروپاییست.اما در ایران ما هیچ اهمیتی براش قائل نمیشن.بالاخره یه جوان هم آرزوهایی داره.من اگر برگردم به گذشته با این وضعیت فعلی اصلا علوم سیاسی نمیخوندم.واقعا دردناک هس. اگر میخواین رشته علوم سیاسی بخونید حتما کنارش فکر یه شغل آزاد و یه درآمد خارج از این تفکر که با این رشته بجایی میرسید باشید.جای تاسف که جامعه ما که نیاز به تربیت سیاستمدار دارد اما هیچ اهمیتی نمیدهند. التماس دعای فرج‌‌.من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خب با این توضیحی که دادین باز برای کارشناسی ارشد آماده میشید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
یه روزی میاد که همه شما ها توی این کشور به رویا هاتون میرسین
Germany
گمنام
۰۲:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
دیپلم‌ دارم‌ میخوام برم دانشگاه رشته علوم سیاسی بخاطر علاقه.فقط یه سوال دارم میخوام بدونم آیا در رشته ی علوم سیاسی واحد ریاضیات هم باید پاس کرد یا نه با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من سال ۱۳۸۰ فارغ التحصیل این رشته هستم . لیسانس علوم سیاسی و ارشد روابط بین الملل . هیچ کاری نتوانستم پیدا کنم . بعد از ۱۰ سال بیکاری . راننده آژانس شدم . دقت کنید در انتخاب رشته تحصیلی . فریب نخورید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دوست دارم برم رشته علوم سیاسی می خواستم ببینم سپاه پاسداران رشته علوم سیاسی احتیاج نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خیر
Iran (Islamic Republic of)
شایان نجفی
۱۸:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
Zeinab
۱۳:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید اگه من میخاهم به رشته علوم سیاسی بروم باید تو چه درسها ومهارتهایی خوب باشم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی کنکور برای گروه D که علوم سیاسیه درس های ریاضی, تاریخ و جغرافیا, روان شناسی بالا ترین ضرایب یعنی ضریب ۳ رو دارن. مهارت های لازم هم که توی متن اومده.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام من سال آخرم هست میخاستم تربیت معلم انتخاب کنم اما به علوم سیاسی علاقه مند شدم میخاستم بدونم بازار کار خوبی داره یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۳:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
برای خوندن این رشته تحصیلی اول باید حافظه قوی داشته باشید تا بعد بتونید تحلیلگر خوبی بشید
Iran (Islamic Republic of)
Leila
۲۳:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام چرا در هیچ آزمون استخدامی رشته علوم سیاسی مورد تقاضا نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۰:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
بخوایم ساسیت مدار بشیم باید چه رشته ای انتخاب کنیم؟
Germany
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اون انتخاب رشته نداره باید دم بالایی ها رو ببینی
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۰:۳۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
من لیسانسشو امسال گرفتم الان نه کاری هست نه امیدی دارم که ارشدو بخونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
برای استان دار شدن باید رشته چی رو انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
رشته مهم نیست باید پارتی داشته باشی و لابی کنی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام ببخشید من مدرک کاردانی مهندسی مکانیک دارم میخواستم بدونم میتونم برای کارشناسی رشته علوم سیاسی بخونم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما علیدادی
۱۱:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
من عاشق این رشتم ولی متاسفانه کنکور انسانی ندادم و ریاضی دادم آخه رشتم ریاضی بود فک میکردم رشته شناوریه ولی این طور نبود و مهندسی کامپیوتر قبول شدم بیشتر به رشته علوم سیاسی علاقه دارم تا کامپیوتر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
واقعا رشته علوم سیاسی عالیه فقط نمیدونم چرا دست کم میگیرنش و میگن از لحاظ شغلی کاری پیدا نمیشه
Netherlands
مهدی
۰۳:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
خب احتمالا چون کاری پیدا نمیشه دیگه...!
Iran (Islamic Republic of)
فرحناز سلیمی
۱۴:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
من ترم اولم این رشته رو دوست دارم ولی بدلیل ایند شغلی درایند شاید انصراف دادم
Iran (Islamic Republic of)
RR
۲۱:۵۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
رشتهء عالی هستش
مخصوصاً از نظر بار علمی...
بنظر من اگه کسی دانشگاه عالی بخونه و با معدل فالی چرا نباید کار گیرش بیاد؟!!
هیچ کس از آینده خبر نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۳:۱۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
امروز که دفترچه استخدامی رو دیدم فقط گریه کردم. کلا دو نفر فوق لیسانس علوم سیاسی میخواست با سهمیه یکی از معلولین یکی هم از ایثارگران ۲۵ درصد. بعد کلا تو معرفی رشته علوم سیاسی زده میتونن استخدام اموزش و پرورش بشند اما اموزش و پرورش همه رشته ها رو میخواد جز این رشته. علوم تربیتی هم خونده بودیم بهتر بود. اموزگاری ابتدایی دیگه چیه ک علوم تربیتی رو میخواید ولی علوم سیاسی رو نه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
من رشته علوم سیاسی پذیرفته شدم علاقه زیادی به این رشته دارم فقط از اینده شغلی اش نگرانم.چه کنم؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام لطفا سوالتان را اینجا https://www.yjc.ir/fa/news/7048521 مطرح کنید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
َسید محمد مهدی ابن الرضا
۰۲:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
رشته خيلی خوبی است من هم علاقه دارم هم مهارت وانشالله بهش دست یابم
Germany
M
۱۴:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
من ویژگی و توانایشو دارم.اما از نظر آینده ی شغلی و درآمد مطمئن نیست.چون اشتغال واسم مهمه نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
من خيلي دوسش دارم
Iran (Islamic Republic of)
متفکر
۲۰:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
با سلام اگر به اکثر رشته ها نگاه کنیم بازار کار ندارند و رشته علوم سیاسی و مجموعه آن رشته خاصی است و بنظرم بیشتر برای کارمندان و نظامیان و نمایندگان کارایی داشته و دارد.
امروزه دانشگاه یعنی واسه خودت خوندن برای بازار کار باید فکری دیگر کرد آن هم فقط کارآفرینی است
آخرین اخبار