معاون پارلمان عراق: کشور ما مکانی برای تجاوز به همسایگانمان نخواهد بود/به توافق امنیتی با واشنگتن پایان می‌دهیم

حسن الکعبی تاکید کرد که پارلمان عراق به توافق امنیتی با واشنگتن و حضور مستشاران و مربیان آمریکایی در عراق پایان خواهد داد.

معاون پارلمان عراق: کشور ما مکانی برای تجاوز به همسایگانمان نخواهد بود/به توافق امنیتی با واشنگتن پایان می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تمدید حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق برای نظارت بر ایران و زیر نظر داشتن آن گفت: این اظهارات ترامپ تجاوز و تعدی آشکار به حاکمیت و اراده ملی و نیز نقض قانون اساسی عراق است. قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که این کشور مکانی برای آغاز تجاوز و حمله به دیگر کشور‌ها نیست.

معاون رئیس پارلمان عراق افزود: پس از بازدید مخفیانه و اعلام نشده ترامپ از پایگاه نظامی "عین الاسد" یکبار دیگر شاهد هستیم که او عرف و قانون اساسی عراق را نقض کرده و می‌گوید که می‌خواهد با نگه داشتن نیرو‌های آمریکایی در کشور ما به کشوری همسایه تجاوز کند.

او با تاکید بر اینکه همه مسئولان عراقی موظف به تلاش برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق هستند، گفت: نباید اجازه دهیم تا عراق مکانی برای تجاوز و یا زیرنظر گرفتن کشوری دیگر باشد.

حسن الکعبی در پایان تاکید کرد: پارلمان عراق در مرحله پیش رو تصویب قانونی در مورد پایان یافتن توافق امنیتی با آمریکا و حضور مستشاران، مربیان و نظامیان آمریکایی و بیگانه در سرزمین‌های عراق را بررسی خواهد کرد.

دونالد ترامپ  امروز در مصاحبه‌ای با بیان اینکه قصد ندارد نیرو‌های نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: ما برای ساخت این پایگاه [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهیم نیروهایمان را در عراق نگهداریم این است که می‌خواهیم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار