رئیس کل بیمه مرکزی:

قانون جدید بیمه مانعی برای رانندگان پر خطر/ بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه ثالث تمام وسایل نقلیه تا پایان بهمن

سلیمانی گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده پرخطر حق بیمه بیشتری پرداخت خواهد کرد.

قانون جدید بیمه مانعی برای رانندگان پر خطر/ بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه ثالث تمام وسایل نقلیه تا پایان بهمنبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در اقسی نقاط جهان ۲۰ درصد از خسارات پرداخت شده شامل تصادفات ساختگی و یا تصادفات بدون اسناد کافی است.

وی افزود: یکی از راهکار‌های مقابله با این‌گونه پرداختی‌ها، صدور بیمه نامه‌ها بر اساس ویژگی راننده هاست که در دست اجرا است.

سلیمانی تأکید کرد: در ادغام بیمه‌های نظامی دخالتی نداریم و تنها نظر کارشناسی می‌دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در اصلاح ماده ۶۰ بیمه کشور، تصمیماتی در شورای عالی بیمه تهیه شده است. انباشت سرمایه در بانک‌ها منجر می‌شود تا با کاهش ارزش ریال شرکت‌ها به هنگام پرداخت خسارت با کمبود منابع مواجه شوند. ماده ۶۰ در پی بررسی و راهکار‌های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است.

وی افزود: هدف اصلی بیمه مرکزی اجرای برنامه ششم بوده که این برنامه مشخص کرده است باید بیمه نامه‌ها بر اساس ویژگی‌های رانندگان و سالانه صورت بگیرد.

سلیمانی تأکید کرد: مقرر شده با همکاری نیروی انتظامی، تخفیفات بیمه‌ای به رانندگان ارایه شود. در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده پر خطر حق بیمه بیشتری پرداخت خواهد کرد و ۷۰ درصد تخفیف به رانندگان کم خطر ارایه می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: با دستگاه‌های نظارتی ارتباط خوبی داریم و در تلاشیم تا نظارت‌های بین المللی را کاهش دهیم.

وی افزود: ۳۶ میلیون ماشین و خودرو در کشور وجود دارد که باید برای نظارت در اجرای قوانین و استاندارد های بین المللی بیمه ای به توان داخلی و کارشناسان داخلی متکی باشیم.

اخطار به دو شرکت بیمه در مورد بیمه شخص ثالث

سلیمانی بیان کرد: در بحث بیمه‌های شخص ثالث برخی شرکت‌ها اقدام به فروش پایین‌تر از تعرفه‌ درنظر گرفته شده کرده‌اند که بر اساس ماده ۵ قانون جدید شخص ثالث به متخلفان اخطاریه صادر کردیم تا این سقف فروش را رعایت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: متأسفانه در بحث بیمه شخص ثالث ضریب خسارت بالای ۱۰۰ است و این اشکال باید اصلاح شود. در خصوص بحث بیمه درمان هم همین‌طور ضریب خسارت بالاست و شرایط نامطلوبی را ایجاد می‌کند و باید قوانین نرم افزار ضریب نفوذ اصلاح شود.

سلیمانی تأکید کرد: گفته شده برخی شرکت‌های بیمه‌ای نرخ‌های بسیار پایین را برای خدمات اعلام می‌کنند که این خبر خوبی برای حوزه بیمه درمان نیست، زیرا پس از عقد قرارداد باید زیان بالا و خسارت‌های زیادی را هزینه کند. پکیج ویژه‌ای را طراحی کردیم تا شرکت‌های بیمه حداقل و سقف پرداخت‌ها و دریافتی‌ها را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۸ بخش تعرفه‌ها و تخلفات اصناف سامان دهی خواهد شد.

اوراق بیمه در بورس عرضه خواهد شد

سلیمانی با اشاره به فروش اوراق بیمه در بورس گفت: اوراق بیمه در بورس عرضه خواهد شد، مجوز‌های لازم از بورس دریافت شده و تنها یک مجوز باقی مانده که آن را باید از دولت دریافت کنیم. البته دولت هم باید از مجلس شورای اسلامی کسب اجازه کند که در جلسه با کمیسیون اقتصادی خبر‌های خوبی از تصویب لایحه بیمه در بورس به گوش می‌رسد.

وی در ادامه گفت: نرخ دیه توسط قوه قضاییه تعیین می‌شود. تغییر نرخ دیه در حق بیمه‌ها تأثیرگذار است و ما فعلا منتظر تعیین نرخ توسط قوه قضاییه هستیم.

سلیمانی گفت: شرکت‌های بیمه هم مانند سایر شرکت‌ها با استارت‌آپ فعالیت می‌کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خوشحالیم که بیمه ایران با سابقه ۸۰ ساله بین مردم ایران نفوذ دارد، اما این نفوذ در بیمه مرکزی وجود ندارد و ما با این بیمه هم مانند سایر شرکت‌های بیمه‌ای برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در سیاست‌گذاری‌ها، بیمه مرکزی پشتوانه بیمه‌های خصوصی است و در تلاش است تا به‌وسیله آنها ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهیم. افزایش ضریب نفوذ بیمه در شرایط حال حاضر اقتصادی کشور بسیار مهم است.

سلیمانی تاکید کرد: در بحث بیمه‌های اتکایی شرکت‌های بیمه‌ای که با آمریکا ارتباط ندارند هم اکنون با ما در تعامل هستند تعداد این شرکت‌ها ۱۳ شرکت بیمه‌ای است که شامل کشور‌های اروپایی نمی‌شود.

بخشودگی ١٠٠ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اضافه شدن سهم پوشش بیمه‌های اتکایی گفت: یک میلیارد دلار پیش از این از دولت برای پوشش‌های بیمه اتکایی در زمان تحریم تصویب شده بود که ما درخواست افزایش آن به ١.٢ میلیارد دلار را به کمیته ویژه تحریم داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جرایم بیمه شخص ثالث موتور سواران و وسایل نقلیه کشاورزی تا ٦ ماه آینده بخشیده شده است، تصریح کرد: جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه مشمول بخشودگی ١٠٠ درصدی قرار می‌گیرد.

در پایان این مراسم از تمبر چهل سالگی انقلاب اسلامی در بیمه مرکزی رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار