احتکار ۷ هزار کیلوگرمی گوشت تنظیم بازار در یکی از خیابان‌های تهران

در جریان بازرسی عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست یکی از دادسرا‌های تهران، ۷ هزار کیلو گوشت گوساله دولتی احتکار شده، در ستارخان کشف شد.

به گزارش کشف ۷ هزار کیلو گرم گوشت احتکار شده در تهرانخبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه‌های گذشته با افزایش بی سابقه قیمت گوشت در بازار مواجه شدیم.

عده‌ای افزایش قیمت گوشت در بازار را به قاچاق دام از مرزهای نسبت می‌دهند.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با رد این شایعات گفت: موضوع قاچاق دام درصد کمی از کمبود گوشت را شامل می‌شود و در واقع علت اصلی نیست.

فرمانده ناجا درباره تاثیرگذاری قاچاق دام در قیمت گوشت در بازار، افزود: این موضوع تاثیر خیلی محدودی دارد یعنی به آن حدی نیست که تاثیری در افزایش قیمت داشته باشد، طبق صحبتی که با وزیر جهاد داشتیم خود ایشان نیز تاکید کرد که علت افزایش قیمت گوشت، قاچاق نیست و اگر هم هست خیلی پایین است.

وی گفت: از طرفی، همین مقدار هم که دام قاچاق می‌شود، از آن جلوگیری می‌کنیم و در شهر‌های مرزی کنترل لازم را انجام داده‌ایم؛ طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمت‌ها، این روند کنترل و برخورد با قاچاق صورت گرفته و بازهم تاکید کرده‌ایم که کنترل‌های لازم انجام شود.

فرمانده ناجا افزود: البته مسئولان متعددی در این زمینه می‌توانند کمک کنند، به نحوی که استانداران و فرمانداران شهر‌های مرزی می‌توانند با برنامه‌ریزی مانع قاچاق دام شوند.

روز گذشته نیز عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در رابطه با احتکار گوشت اظهار کرد: عده‌ای درصدد ایجاد انحصار یا کمبود عمدی عرضه گوشت قرمز هستند.

وی خطاب به اخلالگران در عرضه و توزیع کالا‌های اساسی مردم،گفت: اگر احراز شود که عده‌ای قصد انحصار یا کمبود عرضه گوشت و سایر اقلام ضروری را دارند، از موارد اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و برخورد می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان که علت اصلی گرانی گوشت را به قاچاق دام زنده ربط داده بود، از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست با بیان اظهارات غیر کارشناسانه، موجب نگرانی افراد جامعه نشوند.

دادستان تهران در خصوص ضروت مدیریت سهمیه‌های گوشت اختصاص یافته به فروشگاه‌ها گفت: در شمال شهر تهران کمتر به این گوشت‌ها نیاز است، اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم.

در راستای تاکیدات دادستان تهران بر تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت، روز گذشته در گشت مشترک دادستانی تهران و سازمان تعزیرات از یک واحد توزیع گوشت در ستارخان ۷ تن گوشت احتکار شده، کشف شد.

پس از گزارش‌های واصله به نهاد‌های مربوطه مبنی بر احتکار گوشت در یکی از محله‌های ستارخان، روز گذشته عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ تهران برای بررسی صحت و سقم ماجرا به محل مراجعه کردند.

در جریان این بازرسی مشخص شد که بیش از ۷ هزار کیلو گوشت گوساله که باید با قیمت ۲۹۹۰۰ تومان بین شهروندان توزیع می‌شد، توسط فردی به هویت م.ک احتکار و به قیمت بیش از ۶۰ هزار تومان بین رستوران‌ها تقسیم می‌شده است.

بر اساس این گزارش، متهم شب گذشته دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای مربوطه تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
فقط سازمانهاي امنيتي و اطلاعاتي ميتونن جلوي دلالي و احتكار رو بگيرن
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگر عدالت در توزیع باشد و مسئولین بفهمند که شهرستانی ها هم گوشت احتباج دارند و سهمیه آنها را به تهران ندهند باعث احتکار نمی شود . لذا بی عدالتی دولتمردان بی عدالتی اجنماعی ایجاد می کند
آخرین اخبار