بخشی از اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای زنان ایرانی در پیش از انقلاب

کانال ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای برش‌هایی از اقدامات و مبارزات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیش از انقلاب برای زنان ایرانی را به اشتراک گذاشت.

برشی از اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای زنان ایرانی در پیش از انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، با انتشار پستی در کانال مجازی خود مطلب را با عنوان برش‌هایی از اقدامات و مبارزات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیش از انقلاب برای زنان ایرانی را به اشتراک گذاشت.

در جریان مبارزات آیت‌الله خامنه‌ای علیه رژیم ستمشاهی، بسیار اتفاق افتاده که موضوع مبارزه به حوزه‌های مربوط به زنان و خانواده زندانیان گسترش پیدا کرده است.

کانال اجتماعی ریحانه در روزهای دهه فجر، هر روز یکی از این برش‌های تاریخی را منتشر می‌کند. منبع این تاریخ‌نگاری‌ها کتاب "شرح اسم" است. در بخش اول نوشته شده است:

" تعطیلی منبر بخاطر سخنرانی علیه آزادی غربی در موضوع زن

یکی از سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای‌، از اواخر آذرماه ۱۳۴۳ و در ماه رمضان در مسجد جامع کرج آغاز گردیده بود. گویی این بار نیز همچون بیرجند و زاهدان برنامه‌ریزی کرده بود تا دستگاه حکومتی را به باد انتقاد بگیرد.

در آستانه شب‌های قدر بود که وی به مناسبت نزدیک شدن ۱۷ دی، سالروز کشف حجاب، علیه آن چه که آزادی زن نامیده می‌شد سخن گفت. اینجا بود که مأموران شهربانی احساس کردند گفته‌های این سید به آن چه که نباید گفته شود،‌ نزدیک می‌گردد!

شهربانی کرج دست به کار شد و به بانیان مجلس و دعوت‌کنندگان او تذکر داد که سخنان «آقای سیدعلی خامنه‌ای که بایستی در مورد دین تبلیغ نماید با سخنرانی‌هایی که در مورد تنقید [انتقاد کردن] از آزادی زنان می‌گوید مغایر است. به وی تکلیف شود که جز در موارد دینی سخنرانی دیگری انجام ندهد.»

این تذکر حتماً‌ به گوش آقای خامنه‌ای رسید و او نیز در منبرهای بعدی قطعاً‌ به آن توجهی نکرد! چرا که روز ۱۷ دی پیش از آنکه پایش به مسجد جامع برسد، او را به شهربانی بردند، «که هم تذکر به وی داد و هم تعهد از وی اخذ نماید. مشارالیه از دادن تعهد خودداری می‌نماید و شهربانی کرج نیز با اطلاع به اینکه ساواک از رفتن به منبرش جلوگیری نموده، وی را به تهران رهسپار می‌نماید.»

انتقاد از عاملان کشف حجاب، تنها حرف ناخوشایند خامنه‌ای ۲۵ ساله برای دستگاه حکومتی نبود؛‌ او «یک مرتبه هم در لفافه آقای خمینی را دعا»‌ کرده بود! "

برشی از اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای زنان ایرانی در پیش از انقلاب

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه اجتماعی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار