مادورو: بیانیه گروه لیما مضحک است/ طوماری ۱۰ میلیون نفری به کاخ سفید ارسال می‌کنیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا با مضحک خواندن بیانیه اخیر گروه لیما تأکید کرد مردم این کشور در این جدال اخیر پیروز خواهند شد و کارتل لیما را شکست می‌دهند.

مادورو: بیانیه گروه لیما مضحک است/طومار 10 میلیون نفری را به کاخ سفید ارسال می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، بیانیه مداخله‌جویانه کشورهای موسوم به گروه لیما را مضحک خواند.

نیکلاس مادورو در واکنش به بیانیه مذکور، با مضحک‌ خواندن آن تأکید کرد: «بیانیه اخیر گروه لیما حقیقتاً مضحک است. نمی‌دانیم بخندیم یا بالا بیاوریم... من کاملا ایمان دارم که ما در این جدال پیروز می‌شویم. ما در این دوره تاریخی کارتل لیما را شکست خواهیم داد. مطمئن هستم که در دیپلماسی و سیاست پیروز خواهیم شد».

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین خطاب مردم این کشور اعلام کرد: «نامه‌ای با امضای دست‌کم ۱۰ میلیون نفر به کاخ سفید ارسال خواهیم کرد و از دولت آمریکا می‌خواهیم از دخالت در امور داخلی ونزوئلا خودداری کند».

گروه لیما در سال ۲۰۱۷ از سوی ۱۱ کشور آمریکای لاتین و کانادا با ادعای «یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا» تشکیل شد. اما در نشست روز دوشنبه خود در اتاوا، پایتخت کانادا، با انتشار بیانیه‌ای «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان دولت قانونی ونزوئلا را به رسمیت شناختتند و از «جامعه جهانی» خواستند تا روابط تجاری خود را با کاراکاس قطع کنند.

در این بیانیه مداخله‌جویانه که  کانادا،  آرژانتین، برزیل، شیلی، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه، پرو و کلمبیا آن را امضا کرده‌اند، از ارتش ونزوئلا نیز خواسته شده از رئیس‌جمهور خودخوانده حمایت کند.

تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا  در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست  علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

در حالی  آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی و منطقه، خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشور‌های دیگر اعلام کردند مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

واکنش مادورو به بیانیه گروه لیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار