ذوالنوری در صحن علنی:

استانی شدن انتخابات راه بهارستان را برای رایزن‌ها و پولدارها باز می‌کند/ تصویب این طرح باعث دعواهای قومی خواهد شد

نماینده مرم قم گفت: استانی شدن انتخابات راه را برای پولدارها و رایزن‌ها به صورت بهارستان هموار می‌کند.


استانی شدن انتخابات راه بهارستان را برای رایزن‌ها و پولدارها باز می‌کند/ تصویب این طرح باعث دعواهای قومی خواهد شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری نماینده مرم قم در جلسه امروز مجلس (سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه) در مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: اگر انتخابات استانی شود بدون شفافیت و تنها به صورت لیستی رأی داده خواهد شد و افراد اهل رایزنی و خودنما در لیست‌ها قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در صورت موافقت مجلس با این طرح راه رویش در خانه ملت بسته شده و تنها از کانال آویزان شدن به جریان‌های سیاسی می‌توان وارد مجلس شد و راه برای جریان‌های انتقاد کننده بسته خواهد شد.

ذوالنوری ادامه داد: در این شرایط پولدار‌های متمکنی که مردم را نمی‌فهمند وارد مجلس می‌شوند و البته دیگر کانال ورود به مجلس نیز آویزان شدن به فولادهاست که در این صورت نیز نمایندگان وامدار می‌شوند.

نماینده مردم قم بیان کرد: فردی که با وابستگی به لیست و پولدار‌ها وارد مجلس شوند خود را بی نیاز از رسیدگی به حال مردم می‌داند و احساس خواهد کرد که به دلیل داشتن جایگاه سیاسی نباشد به مسائل شهر‌های کوچک رسیدگی کند.

وی گفت: اکنون دلخوشی مردم این است که می‌توانند درد خود را به نمایندگان بخواهند پس چرا می‌خواهید این ارتباط را قطع کنید؟

ذوالنوری بیان کرد: اگر در زمان انتخابات با افرادی که پای صندوق‌های رأی آمده‌اند مصاحبه انجام شود، خواهید دید که آنها نمایندگان لیست‌ها را نمی‌شناسند در حالی که اگر به شهرستان‌ها بروید مردم درباره بیوگرافی نماینده خود صحبت می‌کنند، چرا می‌خواهید شرایطی را فراهم کنید که پولدار‌ها به صحنه بیایند؟

نماینده مردم قم در پایان گفت: در این کشور اقلیت‌ها و قومیت‌های مختلفی وجود دارد که با استانی شدن انتخابات دعوا‌های قومی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار