مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ:

تلفات برق در شبکه توزیع تهران به ۶.۴ درصد رسید/ تهرانی‌ها ماهانه کمتر از ۲۵ هزار تومان قبض برق پرداخت می‌کنند

صبوری گفت: تلفات شبکه توزیع برق در سال ۸۸ نزدیک به ۱۲درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم به ۶.۴ درصد رسید که اقدام موثری در راستای سیاست‌های مقاومتی است.

تلفات برق در شبکه توزیع تهران به ۶۰۴ درصد رسیدبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با حضور اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعت توزیع برق کشور اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همزمان با دهه فجر اقدام به افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های توزیع برق در سطح تهران به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شده است مراحل ساخت آن از سال گذشته شروع شده بود.

به گفته وی؛ ۳۰۰ دستگاه پست برق ۳۰۰ کیلوولتی، احداث ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با هدف تولید پایدار برق برای ۸۰ هزار مشترک، آمادگی شبکه برای عبور از پیک ۹۸، نوسازی و بهسازی ۱۰۵ کیلوات پست و ۲۴۰ کیلومتر شبکه برق برای ارتقای شبکه، افتتاح سامانه مانیتورینگ کنتور‌های برق بخشی از برنامه‌های افتتاح شبکه توزیع برق برای دهه فجر است.

وی ادامه داد: در شهر تهران ۱.۲ درصد مشترکان معادل ۵۵ هزار مشترک دیماندی (غيرخانگی و غيرتجاری) برق مصرف می‌کنند، برای مدیریت مصرف این مشترکان، به ۶۰ درصد آنها کنتور‌های هوشمند  واگذار شده است و مابقی مشترکان طی دو سال آینده کنتور‌های هوشمند را دریافت می‌کنند.

صبوری گفت: سالانه ۶۵۰ هزار مراجعه در سطح تهران برای دریافت خدمات به دفاتر مشترکان برق صورت می‌گیرد که به منظور رفاه شهروندان و در راستای دولت الکترونیک سال گذشته با حضور استاندار و مدیران وزارت نیرو اپلیکشن همراه برق ارایه شد که شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به مصرف و پرداخت قبوض را از طریق آن انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تصریح کرد: سامانه غیرحضوری ۱۵۲۱ در شرق و غرب تهران افتتاح شده است که ۹۰ درصد خدمات را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهد و از سفر‌های درون شهری جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: ۳ هزار تقطه از شبکه برق با استفاده از اتوماسیون شبکه بررسی می‌شود که در تلاشیم ابن بخش را توسعه دهیم.

صبوری گفت: بر حسب ابلاغیه رئیس جمهور، ۲۲ منطقه از برق تهران خدمات غیرحضوری مستمر در همان منطقه دریافت می‌کنند و به منطور استفاده از انرژی‌های نو ۲ هزار کیلووات برق از پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود که در حال گسترش آن هستیم.

وی ادامه داد: تلفات شبکه توزیع برق در سال ۸۸ نزدیک به ۱۲ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم به ۶.۴ درصد رسید که اقدام موثری در راستای سیاست‌های مقاومتی است.

صبوری با اشاره به مدیریت مصرف برق در کشور بیان کرد: با توجه به کاهش میزان بارش و کمبود ۵ هزار مگاواتی برقابی در کشور مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفت که قرار شد پیک مصرف نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: با تغییر ساعات اداری تهران، استفاده از مولد‌های بخش دولتی، خصوصی و مشارکت برق توانستیم از افزایش پیک مصرف در سال آینده جلوگیری کنیم.

صبوری بیان کرد: ۱۳ درصد مشترکان کشور در تهران قرار گرفته است که ۱۰ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند،۳ درصد افزایش رشد مصرف به علاوه ۳ درصد رشد مشترکان مربوط به استان تهران است که معادل استفاده یک استان است که برای خدمات دهی مناسب نیازمند به سرمایه‌گذاری کلان در این بخش هستیم که به دلیل مشکلات و کمبود منابع مالی این بخش، با کندی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در پایات گفت: متوسط قبض خانگی برق در شهر تهران ۴۵ هزار تومان است و بر این اساس می توان گفت تهرانی ها ماهانه کمتر از ۲۵ هزار تومان بابت هزینه خدمات برق پرداخت می‌کنند که نشان از ارزان بودن این انرژی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار