افشای فساد‌های برنامه‌ریزی شده در آموزش و پرورش لرستان/تحمیل نیرو برای استخدام

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان از فساد برنامه‌ریزی‌شده و تخلفاتی که سالیان گذشته در این اداره وجود داشته، پرده برداشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا زینی‌وند مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه معلم استان برگزار شد با بیان اینکه یکی از مشکلات استان قانون‌گریزی است اظهار داشت: بنده معتقدم اگر قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود متأسفانه در سنوات گذشته بسیاری از همکاران مقید به اجرای قانون و برنامه‌های تدوین‌شده در آموزش‌و‌پرورش نبوده‌اند وهمین مسئله سبب آسیب شده‌است.

وی افزود: اجرای عدالت، قانون و جلوگیری از تبعیض به‌طور قطع تاوان دارد و یکی از مشکلات در اداره کل آموزش‌و‌پرورش این است که افرادی اجازه نمی‌دهند به وظیفه حرفه‌ای و رسالت خودمان بپردازیم به‌گونه‌ای که از صبح تا شب پاسخگوی افرادی هستیم که هیچ‌گونه ارتباط کاری با آموزش‌وپرورش ندارند بلکه این دستگاه را به‌عنوان بنگاه اشتغالزایی می‌بینند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان با اشاره به نیرو‌های حق‌التدریس عنوان کرد: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ شکایت علیه آموزش‌وپرورش در دیوان داریم که از این تعداد ۸۰۰ پرونده منجر به رأی علیه آموزش‌وپرورش شده و پس از بررسی‌های انجام‌شده و اجرای رأی افرادی از این طریق وارد بدنه آموزش‌وپرورش شده‌اند که هیچ‌گونه آموزشی ندیده‌اند.

وی بیان کرد: متأسفانه کسی از طرف آموزش‌وپرورش به دیوان عدالت اداری رفته که از این دستگاه دفاع کند، ولی در دیوان رأی علیه آموزش‌وپرورش و به نفع بستگان خود که حتی یک روز سابقه تدریس ندارند گرفته‌است.

زینی‌وند مقدم گفت: در گذشته فساد برنامه‌ریزی‌شده‌ای در آموزش‌وپرورش وجود داشته به‌طوری‌که با بررسی انجام‌شده از ۱۶۰ رأی دیوان عدالت اداری تنها ۵ مورد مدارک و مستندات واقعی داشته‌اند و در بسیاری از پرونده‌ها دهیاری یا شورای شهر برای افراد گواهی و پیش‌دبستانی ارسال کرده و دیوان رأی علیه آموزش‌وپرورش صادر کرده‌است، هم‌چنین در یکی از پرونده‌ها مدرسه غیردولتی در یکی از شهرستان‌های استان برای ۲۰۰ نفر گواهی اشتغال صادر کرده که وجود خارجی ندارد و فرد با همین گواهی علیه آموزش‌وپرورش رأی گرفته‌است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان تصریح کرد: متأسفانه این‌گونه فساد‌های سازماندهی‌شده سبب‌شده که مردم احساس کنند وقتی دیپلم یا لیسانس می‌گیرند باید جذب آموزش‌وپرورش شوند، یکی از مهم‌ترین دلایل افت تحصیلی به‌کارگیری نیروهایی‌ست که حتی یک روز دوره معلمی ندیده و با یک مدرک فوق‌دیپلم خودش را به آموزش‌وپرورش تحمیل کرده، این به‌معنای مصیبت و فاجعه در دستگاه تعلیم‌وتربیت است.

زینی‌وند مقدم با اشاره به جذب نیرو‌های خدماتی اظهار داشت: متأسفانه در دولت نهم و دهم ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تحت عنوان نیرو‌های خدماتی، حق‌التدریس و قراردادی وارد سیستم آموزش‌وپرورش شدند که اکثراً به آموزشی تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی افزود: مناقصه‌ای جهت جذب نیرو‌های شرکتی برگزار شد که از ۱۱ شرکت سه شرکت برنده شدند و کار خدماتی و نظافت مدارس را به‌صورت حجمی واگذار کردیم، ولی متاسفانه در استان لرستان اینکه شرکت از نیرو‌های خدماتی خودش استفاده کند باب نیست و در گذشته جهت این کار ۶ هزار نفر پرونده تشکیل شده‌است.

انتهای پیام/پ

جذب نیرو‌های شرکتی در آموزش و پرورش لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار