رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در تامین داروی فاکتور ۸ نوترکیب/ هزینه درمان بیماران هموفیلی کاهش می‌یابد

پیرصالحی با اشاره به خودکفایی ایران در تامین داروی فاکتور ۸ نوترکیب، گفت: عمده داروی مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم.

خودکفایی ایران در تامین داروی فاکتور ۸ نوترکیب/ هزینه درمان بیماران هموفیلی کاهش می یابدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو با ارسال پیامی به مراسم افتتاح سایت تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب، گفت: امروز در جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی مفتخریم که عمده داروی مورد نیاز کشور را با تکیه بر دانش و توان جوانان این مرز و بوم تولید می‌کنیم، اگرچه تحقق این مهم، دستاوردی بزرگ تلقی می‌شود، اما باید با تقویت و حمایت همه جانبه از صنعت داروسازی، چه در مورد دارو‌های نهایی و چه مواد اولیه بتوانیم به بازار‌های منطقه و جهانی وارد شویم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سازمان غذا و دارو دنبال می‌شود، عنوان کرد: معتقدیم تسهیل در دسترسی به دارو با قیمت مناسب و ایجاد اشتغال برای جوانان متخصص کشورمان تنها از گردش چرخ‌های این صنعت در داخل کشور امکان‌پذیر است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: فاکتور ۸ یکی از دارو‌های اساسی برای بیماران هموفیلی کشور است که با تلاش متخصصین داخلی، تولید و آزمایشات بالینی را نیز با موفقیت گذرانده و امروز پس از حضوری موفق در بازار دارویی نوترکیب با افتتاح خط تولید این دارو، امیدواریم با توجه به ظرفیت ایجاد شده، کل نیاز کشور به فاکتور ۸ نوترکیب توسط این شرکت تامین شود.

وی با بیان اینکه افتتاح خط تولید دارو‌های نوترکیب برگ سبزی به افتخارات نظام سلامت کشور در کاهش هزینه درمان بیماران هموفیلی و خودکفایی در تامین این داروی هایتک است، گفت: مفتخریم که امروز با تکیه بر توانمندی و تلاش جوانان در کاهش وابستگی به واردات این دارو ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه ارزی نیاز بیماران را در داخل تامین کنیم.

پیرصالحی ابراز امیدواری کرد: با توکل به خداوند متعال و تلاش مضاعف نخبگان این عرصه روزبه‌روز در تامین نیاز دارویی کشور، گام‌های بلندتری برداشته و با تولیدات کیفی، حضوری موثر در بازار‌های منطقه و جهانی داشته باشیم.

وی با تقدیر از متخصصان و دانشمندان این حوزه که با تلاش شبانه‌روزی خود گامی دیگر در قطع وابستگی ارزی برداشته‌اند، توفیق روز افزون در عرصه‌های علمی را از خداوند متعال خواستار شد.

انتهای پیام/

پیام رئیس سازمان غذا و دارو به مراسم افتتاح سایت تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار