میانگین رشد مجموع اعتبارات عمرانی لرستان بالاتر از رشد میانگین کشوری

‍ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: از مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان لرستان در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۱۰،۱ درصد رشد داشته که از میانگین رشد کشور (۸.۸ درصد) بالاتر بوده است.

علی‌هادی چگنی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در گفتگو خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، گفت: از مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان لرستان در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۱۰،۱ درصد رشد داشته که از میانگین رشد کشور (۸.۸ درصد) بالاتر بوده و از لحاظ رشد، دارای رتبه سوم در بین استان‌های کشور است.
چگنی افزود: درصد سهم لرستان از این اعتبارات در لایحه ۹۸ به ۳،۷۲ درصد درصد از کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای رسیده که نسبت به سهم سال گذشته استان (۳.۶۷ درصد) سهم بیشتری به خود اختصاص داده است و دارای رتبه ۸ کشور است.

وی گفت: استان لرستان دارای ۷۱ طرح ملی به‌نام در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۸است و اعتبارات هزینه‌ای استان لرستان در لایحه بودجه ۹۸ به میزان ۱۹،۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما از میانگین رشد کشور (۲۲ درصد) پایین‌تر است و از لحاظ رشد در بین استان‌های کشور، داری رتبه ۲۳ است.
وی تصریح کرد : همچنین درصد سهم استان از اعتبارات هزینه‌ای کشور از ۳،۰۱ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۹۵ درصد در لایحه بودجه ۱۳۹۸کاهش یافته است و دارای رتبه ۱۴ کشور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در ادامه گفت: مجموع درآمد‌های پیش‌بینی شده برای استان لرستان در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است، به طوری که از ۴۵۲۱ میلیارد ریال سال گذشته به ۵۰۲۴ میلیون ریال در لایحه بودجه ۹۸ افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/ب

مجموع اعتبارات عمرانی استان لرستان بالاتر از رشد میانگین کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار