مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تخصصی می‌شود/سرانه پیش‌بینی‌شده برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بسیار ناچیز است

فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تخصصی می‌شود/سرانه پیش‌بینی‌شده برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بسیار ناچیز است

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: جهت دهی به کانون‌های فرهنگی در این دانشگاه به سمت فعالیت‌های تخصصی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عدالت نعمتی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بعد از ظهر امروز در نشست خبری در شیراز با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: جهت دهی کانون‌های فرهنگی-هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سمت فعالیت تخصصی در این دانشگاه دنبال خواهد شد.

وی با تصریح کرد: سرانه پیش‌بینی‌شده برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بسیار ناچیز و کفاف فعالیت‌های فرهنگی را نمی‌دهد.

نعمتی با اشاره به برگزاری نخستین نشست فرهنگی هنری کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شیراز افزود: این نشست از ١٤ بهمن آغاز شده و تا ١٧ بهمن ادامه دارد.

وی، از مهم‌ترین اهداف این نشست، هدایت و جهت‌دهی به کانون‌های فرهنگی هنری به سمت فعالیت‌های تخصصی، تقویت فعالیت‌های گروهی و تقویت و دانش‌افزایی دبیران و نائب دبیران کانون‌ها است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ٤٨٢ کانون فرهنگی در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال فعالیت در زمینه‌های دینی و مذهبی، ادبی، اجتماعی و فرهنگ و اندیشه هستند، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه با جدیت دنبال می‌شود چرا که معتقدیم اساس و زیربنای همه کارها، فرهنگ است.

نعمتی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در حاشیه این نشست خبر داد و افزود: این نمایشگاه برای تشویق پدیدآورندگان آثار در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌شده است.

وی در مورد آئین اختتامیه نشست گفت: در آیین پایانی این نشست که بعدازظهر چهارشنبه ١٧ بهمن برگزار می‌شود از ١٣ دانشکده برتر، کارشناسان برتر کانون و چهره‌های موفق کانون‌های هنری فرهنگی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در کشور تجلیل می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه در خردادماه سال آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با ١٣ دانشکده و ١٣ هزار دانشجو با رویکرد مهارت محوری در حال فعالیت است، گفت: دانشگاه باید در خدمت جامعه و نیاز‌های روز مردم باشد و این مهم در این دانشگاه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جامعی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس را نیازمند تجهیزات بیشتر و به‌روز دانست و ادامه داد: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تعامل با صنایع، اتاق بازرگانی، انجمن صنایع فارس و نظام‌مهندسی شده است تا ارتباط صنعت و دانشگاه به کم‌ترین حد ممکن برسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید علاوه بر تربیت نیروی متخصص و پژوهش و فناوری، خدمات اجتماعی هم ارائه کند، گفت: از سال ٩٤ تاکنون دوره‌های ارتقای پایه مهندسی توسط این دانشگاه برای اعضای نظام‌مهندسی استان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از برگزاری دوره‌های مورد نیاز صنایع، دوره‌های اصناف به‌ویژه صنف ساختمانی، مشاوره به شهرداری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی سازمان‌ها بر اساس نیازسنجی توسط این دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار