مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدخبر داد

ظرفیت ویژه برای تولید گل رز در کهگیلویه وبویراحمد/ برداشت ۲۰ میلیون شاخه گل رز تا پایان سال

در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۷ هکتار گلخانه تولید گل رز و گل‌های شاخه وجود دارد.

ظرفیت ویژه برای تولید گل رز در کهگیلویه وبویراحمد/ برداشت ۲۰ میلیون گل رز تا پایان سالزواره آزاد پور مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به ویژه توسعه گلخانه‌های گل رز در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۷ هکتار گلخانه تولید گل رز و گل‌های شاخه بریده داریم که سالانه از این گلخانه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون شاخه گل روانه بازار‌های مصرف می شود.

آزاد پوربا بیان اینکه گل رز تولید شده در کهگیلویه وبویراحمد تنها به ارمنستان و گرجستان صادر شده است افزود: گل‌های رز تولید شده اکثرا در داخل کشور مصرف می‌شوند و خیلی کم به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه در مناطق سردسیری استان و اشتغال زایی بالایی که دارد تولید گل رز در استان مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد : با راه اندازی هر هکتار گلخانه گل رز ۱۰ تا ۱۲ نفرمشغول به کار می‌شوند که تاکنون برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی انجام گرفته است.
آزاد پور بیان کرد :در سال جاری ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار شاخه گل رز تولید داشتیم و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال این میزان به بیش از ۲۰ میلیون شاخه گل برسد.

وی با اشاره به اینکه نهاده‌های تولیدی داخلی وجود ندارد و باید از خارج از کشور وارد شود گفت:از جمله مشکلات تولید کنندگان گل رز نبود نهاده‌های تولید است که با افزایش قیمت دلار به سختی به دست تولید کنندگان می‌رسد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدافزود: جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات بانکی در زمینه تولید گل رز حمایت خوبی می کند و تصمیم بر این داردکه میزان تولید گل رز را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

 انتهای پیام/غ

 افزایش تولید گل رز در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.