فرمانده نیروی دریایی سپاه:

اجازه ورود کشتی های صید صنعتی به آب های سرزمینی را نمی دهیم/ پذیرفتنی نیست نان صیاد روستایی را به بیگانه دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه از توقیف کشتی‌های صید صنعتی در صورت ورود به محدوده آب‌های کشور خبر داد.

اجازه ورود کشتی های صید صنعتی به آب های سرزمین را نمی دهیم/ پذیرفتنی نیست نان صیاد روستایی را به بیگانه دهیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به کشتی‌های صنعتی  اجازه صید در محدوده آب‌های دریای سرزمینی کشور را نمی‌دهیم.

وی در جمع صیادان جاسکی با اشاره به صید کشتی‌های خارجی در آب‌های جاسک افزود: به فرماندهان محلی دستور داده شده است که اگر کشتی‌های صنعتی در محدوده آب‌های سرزمینی ورود کنند آنها را توقیف کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بزودی با حضور جامعه محلی و با هدف ارتقای امنیت ساحل و صیادان، بسیج دریایی راه اندازی می‌شود و تسهیلاتی نیز برای خرید ماهی و ادوات صیادی در اختیار صیادان قرار می‌گیرد.

سردار تنگسیری افزود: کشتی‌های صنعتی باید در اعماق دریا فانوس ماهیان را صید کنند، اما اکنون با نام کشتی‌های ایرانی عوض و صید ترال و کف انواع ماهیان دارند.

وی گفت: عده‌ای معدودی از صید فانونس ماهیان سوء استفاده می‌کنند و هنگامی که با تخلفات کشتی‌ها برخورد می‌شود تماس و فشار‌های مکرری صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: همه شناورهای صیادی خلیج فارس ایرانی هستند 


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در بازرسی از کشتی‌های صنعتی توقیفی ۲۰ تا ۴۰ تن ماهیان دیگر به دست آمد.

سردار تنگسیری گفت: برخورد نیروی دریایی سپاه با کشتی‌های خارجی و بیگانه جدی است که با هماهنگی مدیران ارشد اجرائی در استان اجرا می شود.نیروی دریایی سپاه تاکنون ۵۰ موج شکن در روستای ساحلی هرمزگان ساخته است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با اندیشه مقابله با استکبار و استبداد و ظلم به پیروزی رسید و حمایت از مظلومان از سرمشق‌های اصلی انقلاب است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: برای ما پذیرفتنی نیست که امروز نان صیاد روستایی را از وی بگیریم و به بیگانه دهیم و نیروی نظامی سپاه و ارتش در این راستا همسو هستند.


بیشتر بخوانید: تور چینی ها روی منابع خلیج فارس 


سردار تنگسیری افزود: سازمان شیلات از ارائه مجوز صید به مردم بومی به بهانه نبود ظرفیت خودداری می‌کند، اما کشتی‌های چینی و خارجی صید ترال می‌کنند.

انتهای پیام/ر

ضرورت توقیف صید ترال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
چین
Iran (Islamic Republic of)
عثمان
۱۰:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
احسنت و درود بر سردار تنگسیری که آرامبخش بغض گلویمان شدن