بهره برداری از بالگرد امدادی و ۳ خودروی امداد و نجات در خراسان جنوبی

طی مراسمی با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر،استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان استانی از بالگرد امدادی و ۳ دستگاه خودروی امداد و نجات در استان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم رونمایی از بالگرد امدادی و ۳ دستگاه خودروی امداد و نجات گفت: پس از سال‌ها پیگیری برای نخستین بار بالگرد هوایی هلال احمر در استان رونمایی  می‌شود.

وی افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و منطقه خراسان جنوبی در بن بستی قرار دارد که فاصله ۵۰۰ کیلومتری با استان‌های معین دارد.

شهریاری با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های استان گفت: نبود امداد هوایی یکی از مشکلات استان بود که با حضور این بالگرد امداد هوایی بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور این بالگرد در استان موجب آرامش شهروندان و خدمت رسانی بهتر از سوی مسئولان می‌شود، افزود: این بالگرد از بالگرد‌های عملیاتی و پرتوان است و ارزش آن ۵ میلیون دلار است.

وی به بهره برداری از ۳ دستگاه خودرو امداد و نجات اشاره کرد و گفت: استان خراسان جنوبی محدودیت‌های جدی در بحث امداد جاده‌ای دارد.

شهریاری با بیان اینکه در خراسان جنوبی حدود ۲۲ پایگاه امداد و نجات ثابت وجود دارد، افزود: فاصله پایگاه‌ها زیاد است و این امر زمان رسیدن نیرو‌ها به صحنه حادثه را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در محور‌های طبس و نهبندان بیشترین تلفات را داریم بنابراین این خودرو‌ها در این مناطق مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/غ

محدودیت‌های جدی خراسان جنوبی در امداد جاده‌ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.