رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران مطرح کرد؛

عوارض جبران‌ناپذیر بوتاکس در آرایشگاه‌ها/ نیازمند سیستمی برای رونق توریسم درمانی هستیم

بیژنی گفت: به افراد هشدار می‌دهیم تحت هیچ شرایطی در آرایشگاه‌ها اقدام به انجام عمل زیبایی نکنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بیژنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در نشست خبری کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اظهار کرد: بسیاری از افراد بدون آگاهی اقدام به انجام عمل زیبایی می‌کنند، غافل از اینکه باید در این زمینه تحقیق کنند که آیا این عمل نیاز است یا خیر؟ همچنین باید در مورد پزشک دقت کافی داشت که  فرد غیر حرفه‌ای عمل جراحی را انجام ندهد.

بیژنی با اشاره به اینکه برخی آرایشگاه‌ها غیرقانونی اقدام به انجام عمل زیبایی می‌کنند، گفت: ما به افراد هشدار می‌دهیم تحت هیچ شرایطی در آرایشگاه‌ها اقدام به انجام عمل زیبایی نکنند چرا که ممکن است سلامت فرد به خطر بی‌افتد و عوارض جبران ناپذیر دیگری به وجود آید در نتیجه پیشگیری از این مسئله، امری ضروری است.

پیشگیری از عوارض  جراحی‌های زیبایی با افزایش آگاهی مردم

وی گفت: نه تنها در ایران بلکه در دنیا افراد تمایل زیادی به انجام عمل زیبایی دارند در نتیجه با افزایش آگاهی مردم می‌توان از عوارض جبران ناپذیر جراحی‌های زیبایی جلوگیری کرد،  باید با کمک پلیس از انجام عمل جراحی به وسیله افراد غیر حرفه‌ای پیشگیری شود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به اینکه ارتقا آگاهی مردم نقش بسزایی در پیشگیری عوارض عمل جراحی دارد، گفت: فرهنگ سازی یکی از کار‌های مهمی است که باید انجام داد و اگر بتوانیم آگاهی مردم را در این حوزه افزایش دهیم بسیار موثر خواهد بود.

بیژنی گفت: توریسم درمانی یکی از بهترین کار‌ها در حوزه سلامت است، اما متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشور‌های منطقه عقب‌تر است و باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار