همتی مطرح کرد؛

تقویت نحوه مبادلات پولی بین ایران و عراق/ پشتیبانی ­­از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی

رئیس کل بانک مرکزی، دیدار و گفتگو با نخست وزیر ­و رئیس کل بانک مرکزی عراق را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:­ ­امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه بعد از جلسه طولانی و ۴ ساعته دیشب با رئیس کل بانک مرکزی عراق، با نخست وزیر محترم عراق دیدار بسیار خوب و سازنده‌ای داشتم از اراده ایشان برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ­ قدردانی کردم.

رئیس بانک مرکزی افزود: شب گذشته در مورد نحوه مبادلات پولی بین دو کشور، دریافت مطالبات ایران و نیز پشتیبانی ­­از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی با­ رئیس بانک مرکزی عراق توافقات خوبی داشتیم.

وی در ادامه نوشت: از آقای نخست وزیر خواستم دستور تسریع در اجرای ­آن را صادر فرمایند. ایشان حمایت قاطع خود، از توافق بانکی دو طرف را­ اعلام و از رئیس بانک مرکزی عراق خواستند ­سریعا پیگیری و اجرا شود.

حمایت رهبری سیاسی عراق از توافقات بانکی با ایران

بر اساس این گزارش طبق اعلام بانک مرکزی، در دیدار عبدالناصر همتی با برهم صالح رییس جمهور عراق، حمایت از مکانیزم‌های بانک‌های مرکزی ایران و عراق در خصوص تسهیل همکاری‌های مالی و پولی با هدف گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار آقای برهم صالح ضمن ابراز خرسندی از توافقات بانک‌های مرکزی دو کشور در سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به جمهوری عراق، ادامه مذاکرات در جهت رفع موانع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بخش دولتی و خصوصی دو کشور را خواستار و این مذاکرات را مورد حمایت رهبری سیاسی عراق دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار