سناتور آمریکایی: ترامپ نمی‌فهمد کارآفرینی او، زنان دموکرات بیشتری را راهی کنگره کرد

سناتور ایالت نیویورک گفت: رئیس‌جمهور آمریکا درک نمی‌کند فرصت‌های شغلی که در دولت او ایجاد شده، در واقع برای زنان دموکرات در کنگره بوده است.

سناتور آمریکایی: ترامپ نمی‌فهمد کارآفرینی او زنان دموکرات بیشتری را راهی کنگره کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «کرستن جیلیبرند» نماینده دموکرات ایالت نیویورک در سنای آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور گفت: به نظر نمی‌رسد رئیس‌جمهور درک کند مشاغلی که در دولت او ایجاد شده برای زنان در کنگره بوده است.

اظهارات سناتور ایالت نیویورک به دنبال سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا در صحن کنگره مطرح شد که در آن ترامپ به مباهات درباره ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان در دوران ریاست جمهوری خود پرداخته بود.

ترامپ در این سخنرانی گفت: هیچکس به اندازه زنان، که در سال گذشته ۵۸ درصد مشاغل جدید را به دست آوردند، از اقتصاد پررونق ما بهره‌مند نشده است. به دنبال این اظهارات ترامپ، گروهی از قانونگذاران زن دموکرات به طور ایستاده او را تشویق کردند. کنگره فعلی آمریکا که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، ۱۲۷ قانونگذار زن دارد که رکورد بسیار بالایی محسوب می‌شود. 

ترامپ در سخنرانی سالانه خود رکورد جدید ورود زنان به کنگره فعلی آمریکا را مورد تائید قرار داد. رئیس جمهور آمریکا گفت: درست یک قرن پس از آنکه کنگره با تصویب اصلاحات در قانون اساسی به زنان حق رای داد ما بیشتر از هر زمان دیگری در کنگره نماینده زن داریم. نمایندگان زن دموکرات آمریکا در نخستین مراسم سخنرانی دونالد ترامپ در جلسه‌ای مشترک در کنگره، لباس سفید پوشیدند. روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: زنان دموکرات این کار را در اعتراض به سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در قبال زنان و نیز در حمایت از حقوق سیاسی زنان انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار