صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی استان همدان

در ۵ سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی استان همدانمنصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:ارزش این محصولات صادراتی کشاورزی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم صادرات کشاورزی استان همدان را سیب زمینی، سیر و کشمش داشته اند افزود:بعد از انقلاب اسلامی صادرات محصولات کشاورزی رونق یافت و پارسال از استان همدان ۲۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر شد.

وی از ایجاد ظرفیت‌های نگهداری و صنایع تبدیلی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: ایجاد ۲۷۷  واحد‌های صنایع تبدیلی  با ظرفیت جذب ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و فرآوری ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول وایجاد ۵۰  سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی باظرفیت ۱۶۰ هزارتن از مهمترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از  تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان همدان با دارا بودن ۱۱۹ عضو  و  ۱۹۷ میلیارد ریال سرمایه  خبر داد و گفت:ایجاد  ۱۰۶ کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، و مرا کز خدمات بهداشتی دامپزشکی و ایجاد ۳۳ مرکز جهاد کشاورزی و ۴۸  شرکت خدمات فنی و مهندسی و مشاوره‌ای و ارئه خدمات به بهره برداران در سطح مراکز دهستان‌ها کمک کرده تا علاوه بر افزایش تولید، افزایش کیفیت محصولات را هم داشته باشیم.

 رضوانی جلال ادامه داد: توسعه  صنعت بیمه و ارائه خدمات بیمه‌ای به بهره برداران  و خرید تضمینی ۶۲۸  هزار تن گندم با نرخ تضمینی از دیگر حمایت دولت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ا

خرید تضمینی ۶۲۸ هزار تن گندم در استان همدان

برچسب ها: دهه فجر97 ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.