رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

۲۴۰ هزار تن گوشت تا پایان امسال وارد کشور می‌شود/مردم نگران شب عید نباشند

علیرضا رفیعی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت واردات گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: تا پایان امسال ۲۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور می‌شود.

۲۴۰ هزار تن گوشت تا پایان امسال وارد کشور می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: در حال حاضر محدودیت واردات گوشت قرمز وجود ندارد و میزان گوشت وارده تا پایان سال به ۲۴۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: نیاز کشور با ۱۵۰ هزار تن تامین خواهد شد و مردم نگران تامین گوشت به ویژه گوشت منجمد نباشد.

رفیعی‌پور ادامه داد: تاکنون ۳۷ درصد معادل ۱۴۵ هزار تن افزایش واردات در گوشت قرمز داشتیم در حالیکه سال گذشته تا انتهای سال ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به ثبت سفارش‌هایی که انجام شد میزان گوشت تولیدی از ۵ قاره دنیا وارد می‌شود در حالیکه قبلا تنها از یک قاره واردات گوشت قرمز داشتیم.

وی افزود: گوشت‌های وارداتی از مبدا ورودی کشور تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود و این شرکت با نظارت کارگزاری‌های خود در سراسر کشور اقدام به توزیع می‌کند و مردم نگران رصد و پایش نباشند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در حوزه کشوری امسال بیش از ۹۲ میلیارد تومان افتتاحیه در حوزه دامپزشکی داشتیم، گفت: یکی از این افتتاحیه‌ها ساختمان دامپزشکی مازندران بوده که برای احداث این ساختمان سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مصوبه‌ای را دیشب هیأت دولت با عنوان دستورالعمل حمل و جابجایی دام و محصولات دام را تصویب کرد که بزرگترین کمک را در حوزه مبارزه با افرادی که رفتار مخاطره‌آمیزی را با عنوان قاچاق دام دارند، می‌کند.

وی گفت: قاچاق دام موضوعی نیست که بتوانیم به صفر برسانیم، اما شرایطی که در حال حاضر وجود دارد دیگر افرادی که برای خرید دام می‌آمدند همانند گذشته مراجعه نمی‌کنند چرا که به طور حتم افرادی که در حوزه قاچاق تلاش می‌کنند متوجه هزینه سنگین آن شدند.

انتهای پیام/آ

واردات ۲۴۰ هزار تن گوشت تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار