سردخانه ۳ هزار تنی نگهداری محصولات کشاورزی در "هلیزآباد" دهگلان افتتاح شد

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر سردخانه ۳ هزار تنی نگهداری محصولات کشاورزی شهرستان دهگلان افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر سردخانه بالای صفر درجه شرکت صنعت برودت آبیدر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای هلیزآباد این شهرستان افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در امراسم افتتاحیه این سردخانه  گفت: این سردخانه با ظرفیت سالانه سه هزار تن با مساحت کل طرح ۸۰۰۰ متر مربع و ۳۶۰۰ متر مربع تاسیسات ساخته شده است.

خالد جعفری افزود: میزان کل سرمایه‌گذاری طرح ۵۲ هزار میلیون ریال است که از محل اعتبارات بانک سینا  ۲۰ هزار میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت و ۳۲ هزار میلیون ریال آن نیز سهم متقاضی است.

وی با اشاره به اشتغال ۱۰ نفر در این سردخانه گفت: تکمیل زنجیره تولید، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش عمر نگهداری محصولات کشاورزی از مزیت‌های احداث این سردخانه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: آمار کلی انبار‌ها و سردخانه‌های مجوزدار ساخته شده در سطح شهرستان دهگلان ۱۵ هزا رو ۷۰۰ تن و ظرفیت سردخانه بالای صفر درجه ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن است.

جعفری احداث سردخانه‌ها برای استان را لازم دانست و افزود: در سال‌جاری حدود ۱۲۰ هزار تن سیب‌زمینی در انبار‌های فنی و سرخانه‌ها و انبار‌های غیر فنی استان ذخیره‌سازی شده است.

گفتنی است؛ حدود ۳۰ نفر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناس به صورت تخصصی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: دهه فجر ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.