آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مونسان عنوان کرد؛

رعایت بایدها و نبایدهای شرعی در گردشگری/رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران سیاه نمایی‌ می کنند

آیت الله مکارم شیرازی گفت:کشور زمینه‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد،به الزامات شرعی دراین راه باید توجه ویژه کرد.

گردشگری باید مشروع باشد/سیاه نمایی‌ها رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله  مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ،روز پنجشنبه در دیدار مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر، با بیان اینکه قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می‌کند و در اینجا گردشگری آموزنده و مشروع مد نظر است،گفت: در گردشگری نامشروع، تنها به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری به دست آمده است.

وی  توجه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری را به این نکته مهم جلب کرد و گفت: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا  و در این راه به الزامات و باید‌ها و نباید‌های شرعی توجه ویژه کرد.

این مرجع تقلید توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و افزود: باید  برنامه ریزی به گونه‌ای باشد تا صنایع دستی، فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: بسیاری از آثار و بنا‌های فرهنگی، میراث مذهبی و دینی ما است، بنابر این باید اهداف خود را در برنامه‌های مربوط به میراث فرهنگی نشان دهیم.

وی تاکید کرد: ما از هر کار و عرصه‌ای می‌توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم، میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه‌ها است و تحقق این مسئله نیز برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می‌طلبد.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سیاه نمایی کشور‌ها و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می‌کنند، به واهی بودن تبلیغات ایران و اسلام ستیزی پی می‌برند و برنامه‌های دشمنان در این زمینه خنثی می‌شود.

انتهای پیام/ش

دیدار مونسان با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.