فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سازمان شیلات مجوز صید به مردم بومی نمی‌دهد اما کشتی‌های چینی صید ترال و کف می‌کنند.

کشتی‌های صنعتی در محدوده آب‌های سرزمینی توقیف می‎شوند/ راه‎اندازی بسیج دریایی برای ارتقای امنیت ساحل و صیادانبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در جمع صیادان جاسکی با اشاره به صید کشتی‌های خارجی در آب‌های جاسک، اظهار کرد: به فرماندهان محلی دستور داده شده که اگر کشتی‌های صنعتی در محدوده آب‌های سرزمینی ورود کنند، آن‌ها را توقیف کنند.

وی افزود: به زودی با حضور جامعه محلی و با هدف ارتقای امنیت ساحل و صیادان، بسیج دریایی راه‎اندازی می‌شود و تسهیلاتی نیز برای خرید ماهی و ادوات صیادی در اختیار صیادان قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کشتی‌های صنعتی باید در اعماق دریا فانوس ماهیان را صید کنند، اما اکنون با نام کشتی‌های ایرانی به دنبال صید ترال و کف انواع ماهیان هستند.

سردار تنگسیری افزود: برخورد نیروی دریایی سپاه با کشتی‌های خارجی و بیگانه جدی و انقلابی و با هماهنگی مدیران ارشد اجرایی در استان است.

وی گفت : عده‌ای محدود از صید فانوس ماهیان سوءاستفاده می‌کنند و هنگامی که با تخلفات کشتی‌ها برخورد می‌شود تماس و فشار‌های مکرری صورت می‌گیرد و تعهد می‌دهند دیگر در آب‌های سرزمینی صید نکنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در بازرسی از کشتی‌های صنعتی توقیفی ۲۰ تا ۴۰ تن ماهیان دیگر بدست آمد.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه تاکنون ۵۰ موج‎شکن در روستای ساحلی ساخته است، افزود: انقلاب اسلامی با اندیشه مقابله با استکبار، استبداد و ظلم به پیروزی رسید و حمایت از مظلومان از سرمشق‌های اصلی انقلاب است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت : برای ما پذیرفتنی نیست که امروز نان صیاد روستایی را از وی بگیریم و به بیگانه دهیم و نیروی‌های نظامی سپاه و ارتش در این راستا همسو هستند.

سردار تنگسیری در پایان تاکید کرد: سازمان شیلات از ارائه مجوز صید به مردم بومی به بهانه نبود ظرفیت خودداری می‌کند، اما کشتی‌های چینی و خارجی صید ترال و کف می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اگراین کار را سپاه انجام داده احسنت
-
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران گرامی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اگرواقعااین کاروانجام دهیدوتسلیم فشارها نشویددرودبرشرف شماوسپاه .
آخرین اخبار